Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sayısal haberleşme için genel bir modelin açıklanması |
|
2) |
Kaynak ve kanal kodlaması |
|
3) |
Sinyal-uzay gösterimi |
|
4) |
QAM ağırlıklı olmak üzere sayısal modülasyon teknikleri |
|
5) |
Farklı yöntemlerin performans, bant genişliği ve pratik uygulanabilirlik karşılaştırmaları |
|
6) |
Faz bilgisi olmadan çözme yöntemleri |
|
7) |
Farka dayalı çözme sistemleri. Farkı çözme yöntemlerinin karşılaştırılması |
|
8) |
Şimdiye kadar verilen yöntemlerin tekrarı, karşılaştırması, örnek sorular çözülmesi. Ara sınav |
|
9) |
Çözme Teorisi, Bayasian Karar Verme Teorisi |
|
10) |
Likelihood Oran Testi ve uygulamaları |
|
11) |
Bit bazında en iyi çözme ve Gauss vektör kanalı |
|
12) |
M farklı hipotez için hipotez testi ve en iyi çözme |
|
13) |
Bit hata hızı hesaplamaları |
|
14) |
Sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |