AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5601 | Sayısal İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | To understand, in detail, basic detection theory, methods of performance analysis, and memoryless modulation/detection techniques for the AWGN channel. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sayısal haberleşmenin temel kavramlarını açıklar, 2. Mesaj bilgisinin sinyal uzayında gösterimini anlatır, 3. Farklı sayısal kipleme yöntemlerini açıklar, 4. Gürültü ve SNR hesaplamarı hakkında bilgi sahibi olur, 5. Tek kullanıcılı sistemler için sinyal bulma teorisini anlar. |
Bu ders örnekleme, kuantalama ve kodlama gibi kavramların tekrarı ile başlar. Daha sonra, kaynak ve kanal kodlaması, sinyal uzay gösterimi, ve farklı sayısal modülasyon yöntemlerinin anlatımı ile devam eder. Sayısal demodülasyon tekniklerini de kapsadıktan sonra farklı yöntemlerin performans analizini yapar. Dersin ikinci yarısında tahmin etme ve çözme teorisinin temelleri anlatılır. Son olarak da sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi araştırılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayısal haberleşme için genel bir modelin açıklanması | |
2) | Kaynak ve kanal kodlaması | |
3) | Sinyal-uzay gösterimi | |
4) | QAM ağırlıklı olmak üzere sayısal modülasyon teknikleri | |
5) | Farklı yöntemlerin performans, bant genişliği ve pratik uygulanabilirlik karşılaştırmaları | |
6) | Faz bilgisi olmadan çözme yöntemleri | |
7) | Farka dayalı çözme sistemleri. Farkı çözme yöntemlerinin karşılaştırılması | |
8) | Şimdiye kadar verilen yöntemlerin tekrarı, karşılaştırması, örnek sorular çözülmesi. Ara sınav | |
9) | Çözme Teorisi, Bayasian Karar Verme Teorisi | |
10) | Likelihood Oran Testi ve uygulamaları | |
11) | Bit bazında en iyi çözme ve Gauss vektör kanalı | |
12) | M farklı hipotez için hipotez testi ve en iyi çözme | |
13) | Bit hata hızı hesaplamaları | |
14) | Sönümlemeli kanalların sayısal haberleşmeye etkisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Proakis, Digital Communications, Fourth Edition, McGraw Hill |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 4 | 50 |
Ara Sınavlar | 9 | 60 |
Final | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |