ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4142 Sayısal Kompozit Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı televizyon ve sinemada görsel efekt ve animasyon çalışmalarının önemli bölümünü oluşturan digital compositing uygulamalarını örneklerle öğrencilere anlatmak; verilecek projeler ile bunun gibi çalışmaların üretiminde artistik ve teknik alanda deneyim kazanmaları sağlanarak, mezun olduklarında profesyonel bir sinema veya tv projesinde temel düzeyde digital compositing yapar düzeyde bilgi ve deneyim sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Digital compositing kategorilerini kavramak
2) Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası örnekleri analiz etmek
3) Digital Compositing iş akışını tanımlamak
4) Görsel efekt ve compositing alanında teknik beceri göstermek
5) Digital Compositing iş akışını aşama aşama uygulamak
6) Sinema ve televizyon için başlangıç düzeyinde görsel efeft çalışması uygulamak.

Dersin İçeriği

Bu ders alttaki hareketli görüntü üzerinde ekleme, değişiklik ve diğer görsel çözümlemelerin anlatılması ve birlikte bu konuları pekiştiren sınıf çalışmaları ve projelerden oluşur. Bu uygulamaları sayısal ortamda gerçekleştirmek için gerekli yazılım bilgisi haftalık bazda öğrencilere aktarılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi.
2) Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects.
3) Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları.
4) Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi.
5) Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte.
6) Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping.
7) Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking.
8) Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı.
9) Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. 
10) Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler
11) Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion.
12) Final Projesi Çalıştayı 1
13) Final Projesi Çalıştayı 2
14) Final Projesi Çalıştayı 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1) The Art & Science of Digital Compositing, Ron Brinkmann, May, 1999, ISBN-10: 0121339602, ISBN-13: 978-0121339609
2) The Invisible Art, Mark Cotta Vaz, Nov 2002, ISBN-10: 0811831361, ISBN-13: 978-0811831369
3) www.vfxworld.com
4) www.fxguide.com www.creativecow.net

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 14 42
Ödevler 14 42
Final 1 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek