VCD4142 Digital CompositingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4142 Sayısal Kompozit Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı televizyon ve sinemada görsel efekt ve animasyon çalışmalarının önemli bölümünü oluşturan digital compositing uygulamalarını örneklerle öğrencilere anlatmak; verilecek projeler ile bunun gibi çalışmaların üretiminde artistik ve teknik alanda deneyim kazanmaları sağlanarak, mezun olduklarında profesyonel bir sinema veya tv projesinde temel düzeyde digital compositing yapar düzeyde bilgi ve deneyim sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Digital compositing kategorilerini kavramak
2) Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası örnekleri analiz etmek
3) Digital Compositing iş akışını tanımlamak
4) Görsel efekt ve compositing alanında teknik beceri göstermek
5) Digital Compositing iş akışını aşama aşama uygulamak
6) Sinema ve televizyon için başlangıç düzeyinde görsel efeft çalışması uygulamak.

Dersin İçeriği

Bu ders alttaki hareketli görüntü üzerinde ekleme, değişiklik ve diğer görsel çözümlemelerin anlatılması ve birlikte bu konuları pekiştiren sınıf çalışmaları ve projelerden oluşur. Bu uygulamaları sayısal ortamda gerçekleştirmek için gerekli yazılım bilgisi haftalık bazda öğrencilere aktarılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi.
2) Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects.
3) Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları.
4) Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi.
5) Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte.
6) Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping.
7) Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking.
8) Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı.
9) Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. 
10) Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler
11) Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion.
12) Final Projesi Çalıştayı 1
13) Final Projesi Çalıştayı 2
14) Final Projesi Çalıştayı 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1) The Art & Science of Digital Compositing, Ron Brinkmann, May, 1999, ISBN-10: 0121339602, ISBN-13: 978-0121339609
2) The Invisible Art, Mark Cotta Vaz, Nov 2002, ISBN-10: 0811831361, ISBN-13: 978-0811831369
3) www.vfxworld.com
4) www.fxguide.com www.creativecow.net

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 14 42
Ödevler 14 42
Final 1 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.