Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi. |
|
2) |
Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects. |
|
3) |
Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları. |
|
4) |
Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi. |
|
5) |
Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte. |
|
6) |
Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping. |
|
7) |
Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking. |
|
8) |
Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı. |
|
9) |
Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. |
|
10) |
Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler |
|
11) |
Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion. |
|
12) |
Final Projesi Çalıştayı 1 |
|
13) |
Final Projesi Çalıştayı 2 |
|
14) |
Final Projesi Çalıştayı 3 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|