Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi. |
|
2) |
Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects. |
|
3) |
Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları. |
|
4) |
Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi. |
|
5) |
Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte. |
|
6) |
Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping. |
|
7) |
Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking. |
|
8) |
Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı. |
|
9) |
Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. |
|
10) |
Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler |
|
11) |
Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion. |
|
12) |
Final Projesi Çalıştayı 1 |
|
13) |
Final Projesi Çalıştayı 2 |
|
14) |
Final Projesi Çalıştayı 3 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |