Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi. |
|
2) |
Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects. |
|
3) |
Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları. |
|
4) |
Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi. |
|
5) |
Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte. |
|
6) |
Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping. |
|
7) |
Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking. |
|
8) |
Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı. |
|
9) |
Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. |
|
10) |
Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler |
|
11) |
Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion. |
|
12) |
Final Projesi Çalıştayı 1 |
|
13) |
Final Projesi Çalıştayı 2 |
|
14) |
Final Projesi Çalıştayı 3 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|