Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi. |
|
2) |
Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects. |
|
3) |
Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları. |
|
4) |
Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi. |
|
5) |
Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte. |
|
6) |
Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping. |
|
7) |
Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking. |
|
8) |
Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı. |
|
9) |
Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. |
|
10) |
Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler |
|
11) |
Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion. |
|
12) |
Final Projesi Çalıştayı 1 |
|
13) |
Final Projesi Çalıştayı 2 |
|
14) |
Final Projesi Çalıştayı 3 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|