FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3638 Reklamda Özel Konular Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste reklamcılığa dair son dönem konu başlıkları ele alınacak ve reklamcılık endüstrisinin çözmeyi hedeflediği pazarlama iletişimi sorunsalları ve tartışmaları üzerinden gidilerek, öğrencilere piyasada yaşanan gerçek marka deneyimleri örnek olarak aktarılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Reklamcılık alanındaki ana konu başlıkları, bağlamlar ve tartışmaların tanımlanması
II. Reklamcılığın, konunun destekçilerinin ve eleştirilerin ortaya koyulması
III. Tüketici Kültürünün ve Bilinçli Tüketicinin Tanımlanması
IV. İkna içeriğinin ve bilinçaltı reklamların tartışılması
V. Reklam içeriğinin/stratejisinin ve çocuk konusu arasındaki ilişkinin irdelenmesi
VI. Tartışmalı reklamlar türlerinin tanımlanması
VII.Çevrimiçi reklam türlerinin tanımlanması ve sosyal medya
VIII. Reklamcılıkta kullanılan klişelerin analiz edilmesi
IX. Siyasi reklamcılık ve toplumsal sorumluluk konularının irdelenmesi
X. Abartılı reklamların incelenmesi

Dersin İçeriği

Ders, reklam konusunun tüketim kültürü, ikna, ürün yerleştirme, çocuk kullanımı, sosyal medya gibi ana başlıkları ile incelenmesini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction: An Overview of Main topics, discourses, hot debates and controversies
2) Advertising, Its Supporters and its critiques Kim Sheehan, Controversies in Contemporary Advertising kitabından 1. Bölümün okunması
3) Tüketim Kültürü, Bilinçli Tüketici ve Alışverişli Yaşam Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 2. Bölüm'ün okunması
4) İkna İçeriği ve Bilinçaltı Reklamlar Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 5. Bölüm'ün okunması
5) Reklamlar ve Çocuk Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 10. Bölüm'ün okunması
6) Tartışmalı Reklamlar Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 11. Bölümünün okunması
7) Reklamcılıkta Ürün Yerleştirme Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabından 7. bölümün okunması
8) Alkol ve Tütün Reklamları Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 12. Bölümünün okunması
9) Siyasi Reklamcılık Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 14. Bölümünün okunması
10) Çevrim içi Reklamlar ve Sosyal Medya Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 16. Bölümü'nün okunması
11) Reklamcılıkta kullanılan klişeler Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 9. Bölümünün okunması
12) Abartılı Reklamlar Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 11. Bölümünün okunması
13) Reklamlar ve Sosyal Sorumluluk Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 12. Bölümünün okunması
14) Sunumlar Öğrenciler, öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar.
15) Sunumlar Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar.
16) Sunumlar Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Carol J. Pardun, Advertising and Society, Wiley-Blackwell, 2009.

Kim Sheenan, Controversies in Contemprary Advertising, Sage, 2004.
Diğer Kaynaklar: Mara Einstein, Advertising: What everyone needs to know, Oxford, 2017

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.