Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction: An Overview of Main topics, discourses, hot debates and controversies |
|
2) |
Advertising, Its Supporters and its critiques |
Kim Sheehan, Controversies in Contemporary Advertising kitabından 1. Bölümün okunması |
3) |
Tüketim Kültürü, Bilinçli Tüketici ve Alışverişli Yaşam |
Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 2. Bölüm'ün okunması |
4) |
İkna İçeriği ve Bilinçaltı Reklamlar |
Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 5. Bölüm'ün okunması |
5) |
Reklamlar ve Çocuk |
Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 10. Bölüm'ün okunması |
6) |
Tartışmalı Reklamlar |
Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 11. Bölümünün okunması |
7) |
Reklamcılıkta Ürün Yerleştirme |
Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabından 7. bölümün okunması |
8) |
Alkol ve Tütün Reklamları |
Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 12. Bölümünün okunması |
9) |
Siyasi Reklamcılık |
Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 14. Bölümünün okunması |
10) |
Çevrim içi Reklamlar ve Sosyal Medya |
Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 16. Bölümü'nün okunması |
11) |
Reklamcılıkta kullanılan klişeler |
Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 9. Bölümünün okunması |
12) |
Abartılı Reklamlar |
Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 11. Bölümünün okunması |
13) |
Reklamlar ve Sosyal Sorumluluk |
Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 12. Bölümünün okunması |
14) |
Sunumlar |
Öğrenciler, öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. |
15) |
Sunumlar |
Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. |
16) |
Sunumlar |
Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
4 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
4 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
1 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
3 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
4 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
4 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
4 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
4 |