HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL2517 | Toplum, Kamusal Katılım ve Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER VATANARTIRAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, bir toplumdaki farklı dinamikler arasındaki etkileşimi ve Halkla İlişkilerin bu süreçte nasıl bir rol oynadığını anlamayı amaçlamaktadır. Küresel vatandaşlık, vatandaşlık, dijital uçurum, kamuoyu, toplumsal hareketler, sürdürülebilirlik ve etik gibi konuların tartışılması yoluyla; Halkla ilişkiler'in farklı geçmişlere, eşitsizliklere, ihtiyaçlara ve nesnelere sahip çeşitli toplulukları bütünleştirmedeki kritik rolü değerlendirilecektir. Ayrıca bireysel ve felsefi yönleri incelenerek PR'nin mesleki kodları tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kamuoyu ve kamuoyu katılımının teorik yapılarını ve pratik uygulamalarını keşfetme 2. Topluluk katılımı modellerini, ilkelerini ve yöntemlerini anlama 3. Politika oluşturma anlayışını ve kamu sorunlarının aracılı temsilini geliştirmeyi kavrama 4. Kamuoyunu, siyaseti ve kamu politikasını şekillendirmede çıkar grupları, politika yapıcılar ve günlük konuşmalar arasındaki ilişkileri inceleyebilme 5. Toplumsal ve siyasal sorunlara yönelik çözüm önerileri tartışma becerisi kazanma 6. Sosyal hareketler teorilerini ve kavramlarını öğrenecek ve belirli vakaların analizine uygulamak için eleştirel analitik beceriler geliştirme 7) Etik anlayışını ve etik karar verme mekanizmasını kavrama 8) Çağdaş kamusal tartışmalardaki etik soruları tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek 9) Siyasi, sivil ve kamusal katılım arasındaki farkları tartışabilme yetisi 10) Vatandaşların ve hükümetlerin etik sorumluluklarını tartışabilecek beceriler edinme |
Bu derste, vatandaşlık, hükümet, kamuoyu, kamu katılımı, sosyal hareketler, etik ve sivil toplumun temel kavramları incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Course introduction, explanation of course aim and content | |
2) | Birey, vatandaş, toplum ve toplumsal yapılar | |
3) | Devlet ve kurumlar; adalet ve haklar | |
4) | Kamuoyu ve kamusal katılım | |
5) | Kamusal katılım modelleri ve ilkeleri | |
6) | Vatandaşın rolü, vatandaşlık ve demokrasi; kamusal katılım programı geliştirmek | |
7) | Ara sınav için hazırlık | |
8) | Sosyal hareketler ve protestolar | |
9) | Etiğin temel ilkeleri; etik kültürü; etik karar verme | |
10) | Faydacılık, Kantçılık ve erdem etiği | |
11) | Etik tartışmalar: ekonomik eşitsizlik, sayısal uçurum, çevre, hayvan hakları | |
12) | Sivil toplum ve sosyal girişimcilik | |
13) | Toplumsal gelişim ve sürdürülebilirlik, vatandaş katılımı ve küresel vatandaşlığın geleceği | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi ve final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Held, David. Models of Democracy. Stanford, Calif.: Stanford Uni. Press, 1996. 2) The Fundamentals of Ethics- Russ Shafer-Landau 3) Gerston, L.N. (2002). Public policymaking in a democratic society: A guide to civic engagement. New York: ME Sharpe. 4) Image Politics: The New Rhetoric of Environmental Activism by Kevin Deluca, Routledge, 2005. 5) Chadwick, A. (2006). Internet politics: States, citizens, and new communication technologies, Oxford University Press, USA |
Diğer Kaynaklar: | 1) Held, David. Models of Democracy. Stanford, Calif.: Stanford Uni. Press, 1996. 2) The Fundamentals of Ethics- Russ Shafer-Landau 3) Gerston, L.N. (2002). Public policymaking in a democratic society: A guide to civic engagement. New York: ME Sharpe. 4) Image Politics: The New Rhetoric of Environmental Activism by Kevin Deluca, Routledge, 2005. 5) Chadwick, A. (2006). Internet politics: States, citizens, and new communication technologies, Oxford University Press, USA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 2 |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 4 |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 3 |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 2 |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 1 |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 3 |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 2 |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 3 |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 3 |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 5 |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 1 |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 1 |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 3 |