HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3007 | Sözleşme Tasarısı I | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER KAHRAMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı değişik anlaşmaları anlamak ve nasıl yazıldığını öğretmektir. Anlaşmaları, iş, usul ve hukuki araç olarak düşünmeyi sağlamaktır. Anlaşmaların formatı ve içeriği nasıl oluşturulduğunu analizi yapılır. Dersin sonunda, öğrencilerin bir anlaşma için gerekli maddeleri kurup, yazabilecek durumda olmaları gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Anlaşmaların iskeletini oluşturur. II. Anlaşmaların yazım tarzını belirler. III. Anlaşmalardaki hukuk İngilizcesi sorunlarını çözümler. IV. Anlaşmaların çeşitli maddelerini oluşturur. V. Anlaşmaların anlamlandırma ve yorumlanma yeteneğini kazandırır. |
1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. 2. Hafta: Paragraf ve referans 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri 8. Hafta:vize 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. 11. Hafta: Anlaşabilme türleri 12. Hafta: Çevirme teknikleri 13. Hafta: Sunum 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 15. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 16. Hafta:Final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. | |
2) | 2. Hafta: Paragraf ve referans | |
3) | 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı | |
4) | 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. | |
5) | 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı | |
6) | 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. | |
7) | 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri | |
8) | Tekrar | |
9) | 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek | |
10) | 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. | |
11) | 11. Hafta: Anlaşabilme türleri | |
12) | 12. Hafta: Çevirme teknikleri | |
13) | 13. Hafta: Sunum | |
14) | 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları derste öğrencilere verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |