DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3007 | Sözleşme Tasarısı I | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı değişik anlaşmaları anlamak ve nasıl yazıldığını öğretmektir. Anlaşmaları, iş, usul ve hukuki araç olarak düşünmeyi sağlamaktır. Anlaşmaların formatı ve içeriği nasıl oluşturulduğunu analizi yapılır. Dersin sonunda, öğrencilerin bir anlaşma için gerekli maddeleri kurup, yazabilecek durumda olmaları gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Anlaşmaların iskeletini oluşturur. II. Anlaşmaların yazım tarzını belirler. III. Anlaşmalardaki hukuk İngilizcesi sorunlarını çözümler. IV. Anlaşmaların çeşitli maddelerini oluşturur. V. Anlaşmaların anlamlandırma ve yorumlanma yeteneğini kazandırır. |
1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. 2. Hafta: Paragraf ve referans 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri 8. Hafta:vize 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. 11. Hafta: Anlaşabilme türleri 12. Hafta: Çevirme teknikleri 13. Hafta: Sunum 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 15. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 16. Hafta:Final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. | |
2) | 2. Hafta: Paragraf ve referans | |
3) | 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı | |
4) | 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. | |
5) | 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı | |
6) | 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. | |
7) | 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri | |
8) | Tekrar | |
9) | 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek | |
10) | 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. | |
11) | 11. Hafta: Anlaşabilme türleri | |
12) | 12. Hafta: Çevirme teknikleri | |
13) | 13. Hafta: Sunum | |
14) | 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları derste öğrencilere verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |