SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3007 | Sözleşme Tasarısı I | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı değişik anlaşmaları anlamak ve nasıl yazıldığını öğretmektir. Anlaşmaları, iş, usul ve hukuki araç olarak düşünmeyi sağlamaktır. Anlaşmaların formatı ve içeriği nasıl oluşturulduğunu analizi yapılır. Dersin sonunda, öğrencilerin bir anlaşma için gerekli maddeleri kurup, yazabilecek durumda olmaları gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Anlaşmaların iskeletini oluşturur. II. Anlaşmaların yazım tarzını belirler. III. Anlaşmalardaki hukuk İngilizcesi sorunlarını çözümler. IV. Anlaşmaların çeşitli maddelerini oluşturur. V. Anlaşmaların anlamlandırma ve yorumlanma yeteneğini kazandırır. |
1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. 2. Hafta: Paragraf ve referans 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri 8. Hafta:vize 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. 11. Hafta: Anlaşabilme türleri 12. Hafta: Çevirme teknikleri 13. Hafta: Sunum 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 15. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar 16. Hafta:Final sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Başlangıç, anlaşmanın yapısı, restal, iş bölümü, tanımlar. | |
2) | 2. Hafta: Paragraf ve referans | |
3) | 3. Hafta: Kelime haznesi ve yazım tarzı | |
4) | 4. Hafta: Anlaşmadaki matematik ve zaman dilimleri. | |
5) | 5. Hukuki İngilizce, cümle yapısı | |
6) | 6. Hafta: Hukuki İngilizce, çevirme teknikleri. | |
7) | 7 Hafta: Maddelerin değişik türleri | |
8) | Tekrar | |
9) | 9. Hafta: Bir iş için model Maddelerin anlayabilmek ve gerekirse değiştirebilmek | |
10) | 10. Hafta: Bir anlaşma nasıl anlaşabiliri anlamak. | |
11) | 11. Hafta: Anlaşabilme türleri | |
12) | 12. Hafta: Çevirme teknikleri | |
13) | 13. Hafta: Sunum | |
14) | 14. Hafta: Dönem sonu sınav için çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları derste öğrencilere verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |