PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK5216 | Dijital İletişim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FATMA MELİHA NEVGÜL ANBARLILAR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FATMA MELİHA NEVGÜL ANBARLILAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğencilerin yeni medya, sosyal medya ve reklamın önemini anlamalarına yardımcı olmak. Dersin genel olarak amacı öğrencileri yeni medya, sosyal medya, bloglar, wiki'ler, podcast'ler hakkında bilgilendirmek ve bu konuların günümüzde halkla ilişkiler ile olan ilişkisini ve reklamı nasıl kullanıldıklarını öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Yeni medya hakkında bilgi sahibi olabilecektir. 2)Halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama iletişiminin yeni trendlere göre nasıl şekillendiğini ifade edebilecektir. 3)“Sosyal medya nedir?”, “Sosyal medyada nasıl etkinlik gösterilebilir?” gibi temel soruları cevaplayabilecektir. 4)İnternet reklamcılığının temel kurallarına hakim olabilecektir. 5)Etkin pazarlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilecekcak ve yeni medyada pazarlama iletişimi aktivitelerinin nasıl yürütüldüğü konusunda bilgili hale gelebilir. 6)Markalaşma sürecindeki tasarım ve uygulama çalışmalarının nasıl yürütüldüğünü ifade edebilecektir. 7)Temel interaktif medya uygulamalarını örnekleyebilecektir. (banner, blog, vlog, viral pazarlama aktiviteleri, advergame vs.) |
Bu derste, interaktif medya stratejileri ve bu stratejilerin halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama alanlarında nasıl kullanıldığı ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ders kapsamında, interaktif medya stratejilerini etkin kullanmanın yolları tartışılacak ve uygulama süreçleri güncel örneklerle pekiştirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriğinin ve işlenişinin tanıtımı. Derse genel bir giriş | |
2) | Yeni medya konusuna giriş. Yeni medya, sosyal medyanın tanımları yapılarak, aralarındaki farkın ortaya konulması | |
3) | Kurumsal web sitelerin ve kullanımlarının incelenmesi | |
4) | Verilen 1. ödevin sunumları | |
5) | Bloglar: Blogları anlamak, halkla ilişkiler için önemi, blogların gücü. Etkili blog kuralları, blogger olmanın etik yönleri, bloglar üzerinden kurumsal krizler Konuk katılımcı: blogger | |
6) | Viral pazarlama ve yeniliklerin yayılımı kuramı | |
7) | Sosyal medya, facebook, twitter, myspace, google plus vb. Konuk katılımcı: sosyal medya uzmanı | |
8) | İletişimin yeni araçları (RSS,podcast, arama moturu optimizasyonu vb.) | |
9) | Google ve Facebook analizleri | |
10) | Online medya ilişkileri. basın bülteni yazmanın, online basın bülteninin yeni prensipleri | |
11) | Dijital kampanyalar, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık örnekleri Konuk katılımcı | |
12) | Dijital strateji planlama | |
13) | Dijital Medya | |
14) | Dijital Reklam brief |
Ders Notları / Kitaplar: | Socialnomics - Eric Qualman The social media bible – Lon Safko Groundswell: Winning in a world transformed by social technologies – Charlene Li & Josh Bernoff Digital Advertising: Past, Present and Future – Daniele Fiandaca and Patrick Burgoyne Brand Media Strategy: Integrated Communications Planning in the Digital Era – Antony Young |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 1 | 15 |
Final | 14 | 110 |
Toplam İş Yükü | 167 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |