PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5216 Dijital İletişim Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FATMA MELİHA NEVGÜL ANBARLILAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğencilerin yeni medya, sosyal medya ve reklamın önemini anlamalarına yardımcı olmak. Dersin genel olarak amacı öğrencileri yeni medya, sosyal medya, bloglar, wiki'ler, podcast'ler hakkında bilgilendirmek ve bu konuların günümüzde halkla ilişkiler ile olan ilişkisini ve reklamı nasıl kullanıldıklarını öğretmek.



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Yeni medya hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
2)Halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama iletişiminin yeni trendlere göre nasıl şekillendiğini ifade edebilecektir.
3)“Sosyal medya nedir?”, “Sosyal medyada nasıl etkinlik gösterilebilir?” gibi temel soruları cevaplayabilecektir.
4)İnternet reklamcılığının temel kurallarına hakim olabilecektir.
5)Etkin pazarlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilecekcak ve yeni medyada pazarlama iletişimi aktivitelerinin nasıl yürütüldüğü konusunda bilgili hale gelebilir.
6)Markalaşma sürecindeki tasarım ve uygulama çalışmalarının nasıl yürütüldüğünü ifade edebilecektir.
7)Temel interaktif medya uygulamalarını örnekleyebilecektir. (banner, blog, vlog, viral pazarlama aktiviteleri, advergame vs.)

Dersin İçeriği

Bu derste, interaktif medya stratejileri ve bu stratejilerin halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama alanlarında nasıl kullanıldığı ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ders kapsamında, interaktif medya stratejilerini etkin kullanmanın yolları tartışılacak ve uygulama süreçleri güncel örneklerle pekiştirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital İletişime Giriş
2) Yeni Dünya, Yeni Trendler, Yeni Değerler - Dijital Çağda İletişim
3) Dijital İletişim Makro Çevre ve Yeni Değerler - Yeni Tüketici Davranışları
4) Dijital İletişim Stratejisi ve Genel İş Stratejisi - Dijital İletişim Stratejisi için İçgörü - Segmentasyon - Hedefleme – Konumlandırma - Persona Oluşturma - Dijital İletişimde Tüketici Davranışları - Dijital İletişim Sratejisi: Hedef Belirleme
5) Konuk: Dijital İletişim Sektör Buluşmaları Modülü - Makale ve tartışma - Makale: Dijital Hikaye Anlatıcılığı Bağlamında Çapraz Medya Stratejisi, Olcay Holat, Dijital İletişim, Kuram ve Araştırmaları, 2. Basım, Nobel
6) - Dijital Mecrada Tüketici Davranışları - Bilgi Açığı Kuramı ve Dijital İletişim - Bilgi İşleme Teorisi Kullanımlar Doyumlar Kuramı ve Dijital İletişim- - Reklam mesajı kurgulamak
7) - McLuhan ve Teknolojik Determinizm - Sosyal Medya İletişimi. - Facebook ve Instagram reklamları etkililiği - İçerik Pazarlaması
8) - Dijital Mecrada reklam - Banner Reklamları - Tiktok’ta Marka Olmak - Influencer Pazarlaması
9) - Konuk: Dijital İletişim Sektör Buluşmaları modülü: SEO ve SEM
10) - Online PR - Linked- in’de iletişim - Blogger iletişimi - Gündem Belirleme Kuramı
11) - Web Sitesi - Konuk: Dijital İletişim Sektör Buluşmaları Modülü: E Ticaret - Yeniliklerin Yayılımı Teorisi de Dijital İletişim
12) - Yeni Medya ve Topluluklar - Manuel Castells Ağ Toplumu - E- CRM
13) - Kurumsal İtibar - Dijital Aktivizm - Online Kriz Yönetimi
14) - Permission Marketing - Online Kampanya Yönetimi - Online’da Müşteri Deneyimi - Ölçümleme ve KPI’lar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Socialnomics - Eric Qualman The social media bible – Lon Safko

Groundswell: Winning in a world transformed by social technologies – Charlene Li & Josh Bernoff

Digital Advertising: Past, Present and Future – Daniele Fiandaca and Patrick Burgoyne

Brand Media Strategy: Integrated Communications Planning in the Digital Era – Antony Young

Dijital İletişim, Kuram ve Araştırmaları, 2021, Ed: Aslı İgit, Özge Sayılgan, 2. Basım, Nobel

Dijital İletişim Yönetimi, Teori ve Uygulamaları, 2019, Seda Mengü, Pınar Aslan, Fatih Özkoyuncu, D&R

Reklam Teorileri, Editörler: A. A. Bir, Kemal Süher, The Kitap Yayınları

Digital Marketing, 2019, Dave Chaffey, Fiona Ellis- Chedwick, 7th Edit. Pearson

Dijital Kültür, Tanol Türkoğlu, Beyaz Yayınları, 2010

Yeni Dijital Çağ, Eric Schmidt, Jared Cohen, Optimist, 2015

Yeni Medya Kuramları, Edit. Prof. Dr. Filiz Aydoğan, D&R Yayınları, 2. Baskı, 2018

Sosyal Medya Sanatı, Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick, MediaCat/Dijitalage, 2014

Douglas B. Holt, How Brands Become Icons, Harvard Business Review Press, 2004

Kenneth E. Clow and Donald Baack, Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communication, Pearson, 2012
Permission Marketing, İzinci Pazarlama, 2007, Seth Godin, Rota Yayınları
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 1 15
Final 14 110
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı