EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5251 Stratejik Marka Yönetimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. SABA GAMZE ORAL
Doç. Dr. GÖZDE ÖYMEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Marka iletişimi ve Marka Stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi. Rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak, uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Marka Nedir? Haftalık Okuma
2) Marka ile İlgili Kavramlar Haftalık Okuma
3) Marka Konumlandırma Haftalık Okuma
4) Marka Kimliği Haftalık Okuma
5) Marka Kişiliği Haftalık Okuma
6) Marka İmajı Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Markalama Süreci Haftalık Okuma
9) Markalama Stratejileri Haftalık Okuma
10) Marka İletişimi Haftalık Okuma
11) Markalaşmada Yeni Kavramlar (Gerilla-Postmodern-Deneyimsel-Retro vb.) Haftalık Okuma
12) Yeni Medya ve Marka İletişimi Haftalık Okuma
13) Global Marka Yönetimi Haftalık Okuma
14) Marka Yönetiminde Araştırma ve Ölçümleme Haftalık Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Marka Bilmecesi / Duncan Bruce-David Harvey / İş Bankası Kültür Yayınları, Aralık 2012
2. Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın, Ömer Akat, Alfa Aktüel Yayınları
3. Pazarlama 3.0, (Marketing 3.0), Hermawan Kartajaya, Philip Kotler
Optimist / İş
4. Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, S. Bora Çavuşoğlu,
Nobel Yayın Dağıtım / İşletme-Üretim-Pazarlama Dizisi
5. Marka Yönetimi, (Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler)
Işıl Karpat Aktuğlu, İletişim Yayıncılık / Başvuru Dizisi
6. Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi
7. İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek)
Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
Diğer Kaynaklar: 1. Brand Enigma / Duncan Bruce- David Harvey / Business Bank Cultural Publications, December 2012
2. Brand and Brand Strategies, Çağatan Flood , Omar Accad, Alfa Current Publications
3. Marketing 3.0, ( Marketing 3.0) , Hermawan Kartaja to Philip Kotler
Optimist / Business
4. Brand Management and Marketing Strategies, S. Bora Cavusoglu,
Nobel Publishing / Business - Production-Marketing Series
5. Brand Management ( Basic Principles for Powerful and Successful Brands )
Isil Carpathian Aktuğlu, Contact Publishing / Reference Series
6. Creating Powerful Brands , David A. Aaker, Mediacat Publishing / Business Book Series
7. Advanced Brand Management ( Managing Brands in a Changing World )
Paul Temporal , Brandage / Business Management Series

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 10 3 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir.
2) Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir.
3) Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir.
4) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir.
5) Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir.
6) Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir.
7) Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir.
8) Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir.
9) Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir.
10) Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir.
11) Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir.
12) Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir.