Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel bilgisayar yazılım ve donanım kavramları.
İşletim sistemi ve uygulamaları.
İkili dijital veri açısından datanın tanımı.
İşletim sisteminin fonksiyonları.
Dosya yönetim sistemi.
Uygulama: Dosya yönetimi ön testi.
|
|
2) |
Grafik formatlarına ve dosya türlerine giriş.
Vektör ve bitmapped grafikler arasındaki farklar.
Bilgisayar grafiklerinin kavram ve tanımları.
Uygulama: Adobe Illustrator: Menü ve Araçkutusu:
Çizim araçları, objeler ve obje nitelikleri.
(Adobe Illustrator’de temel geometrik objelerin çizimi)
|
|
3) |
Görsel İletişim ve Görsel İletişim Tasarımı.
Uygulama:
Adobe Illustrator’de serbest çizim.
(Silüet ve geometrik objelerle kompozisyon yaratma). |
|
4) |
Major Görsel İletişim Tasarımı Ürünleri.
Uygulama:
Adobe Illustrator’de çizim ve renklendirme.
(Southpark karakterlerinin çizimi.) |
|
5) |
Görsel İletişim Tasarımı prodüksiyon teknikleri.
Uygulama:
Adobe Illustrator’de çizim ve renklendirme.
(Southpark karakterlerinin çizimi.) |
|
6) |
Major Görsel İletişim Tasarımı ürünlerinin teknik kavramları.
Uygulama:
Adobe Illustrator’de text ve grafiklerle poster kompozisyonu:
(Dünyayı Koru-Konsept poster çalışması)
|
|
7) |
Adobe Illustrator’de yazı ve imaj çalışması, mask fonksiyonu:
(Albüm kapağı çalışması) |
|
8) |
Adobe Illustrator’de yazı ve imaj çalışması, mask fonksiyonu:
(Albüm kapağı çalışması) |
|
9) |
Doğru doküman tipi ve çözünürlük seçimi, farklı imaj formatları, görüntü işleme kavramı
Uygulama:
Adobe PhotoShop arayüzü ve araçkutusu:
Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı.
(Fotoğraf manipülasyonu: Bahçeşehir Üniversitesi Posteri) |
|
10) |
Renk modelleri: HSL Modeli, çıkarımsal ve toplamsal renk modelleri, dijital renkler.
Uygulama:
Adobe Photoshop’da farklı araçlar ve komutlar.
Katman Tipi ve Katman Modu fonksiyonları.
(Fotoğraf manipülasyonu: “Uzayda” poster çalışması)
|
|
11) |
Adobe Photoshop’da komutlar ve efektler.
Adobe Photoshop’ta renk düzeltme ve posterize efekti.
(Görsel kompozisyon çalışması) |
|
12) |
Adobe PhotoShop’ta katman masklama ve renk karıştırma.
(Siyah/Beyaz fotoğraf renklendirme çalışması)
|
|
13) |
Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları.
Uygulama:
Adobe PhotoShop’ta 3D tipografi, Smart Object ve Action fonksiyonu
|
|
14) |
Bilgisayar grafiklerinde 3D uygulamaları.
Uygulama:
Adobe PhotoShop’ta 3D tipografi, Smart Object ve Action fonksiyonu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
5 |
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
3 |
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
3 |
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak. |
3 |
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
4 |
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
|
4 |
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
|
5 |
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
|
4 |
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
|
5 |
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
|
2 |
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
|
5 |
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
|
2 |
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
|
4 |
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek.
|
4 |