Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tasarım konsepti nedir? Evrim, sentez, devrim, tekrar uygulama, yön değiştirme.
|
|
2) |
Bir tasarım konsepti yaratmadan önce ne yapılmalı. Grafik tasarımda tipografik konsept. |
|
3) |
Problemi tanımlamak. Beyin fırtınası için temel yöntemler. |
|
4) |
Konsept yaratımında süreç, Kim? Ne? Ne zaman? Nerede? Neden? Nasıl? |
|
5) |
Kavram düşüncesi, üretim, değerlendirme, değiştirme ve geçerlilik.
|
|
6) |
Evrimsel yaklaşımı ve Problem çözme teknikleri.
|
|
7) |
Dönemin tekrar incelenmesi |
|
8) |
Konsept Tasarımı nasıl yönlendirir, Morfolojik analiz, Manipülatif fiiller.
|
|
9) |
Anoloji ve Metafor |
|
10) |
Ateşleyen konseptler |
|
11) |
Aristonun Katagorileri: Madde ya da özü, Miktar veya büyüklüğü, İlişkisi, Kalite, Eylem, Sevgi, Yer,
Zaman, Pozisyon, Devlet.
|
|
12) |
1. Sunum |
|
13) |
2. Sunum |
|
14) |
Dönemin tekrar incelenmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|