ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3146 Kavram Geliştirme Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, görsel tasarımda kavramsallaştırma sürecini vurgulamayı hedefler. Öğrenciler, yaratıcı çözümler üretmeyi, gerçekçi düşünmeyi ve sorunları yenilikçi çözüm tasarımlarıyla dönüştürmeyi öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendi görsel iletişim projelerini tanımlarlar. Keşif Deneyleri, incelenmiş sorunun daha fazla ayrıntısını gösterir.

2) Bir tasarım sürecini kavradıklarını gösterirler: Bilgi toplama, fikir üretimi, konsept geliştirme ve dağıtım.

3) Reklam konseptleri ve yazın örneklerinin analizi üzerinden geliştirilen eleştirel düşünceyi kazanırlar.

4) Kavramsallaştırma aşamasından tamamlanmasına kadar kendi projelerinin hızını yönetirler.

5) İletişim amaçları ve tasarım çözümleri açısından yaptıkları işin kalitesini değerlendirirler.

6) Grafik tasarım ve sanat projelerinde iletişimin etkinliğini tartışırlar.

7) Sistematik ve etkin bir reklam planlaması yaparlar.

8) Tasarım, baskı ve üretim süreci konusundaki anlayış becerilerini başarılı bir baskı ve üretim deneyimiyle gösterirler.

9) Farklı kültürlerden ve geçmişlerden gelen insanların yaptığı sanatsal katkıları tanırlar.

10) Yapılan deneysel çalışmalar bir konsept oluşturma konusunda kavrayış sağlar.

Dersin İçeriği

Dönem boyunca yapılan sunum ve projelerle öğrenciler tasarım projelerinin kavramsal sürecini deneyimlerler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım konsepti nedir? Evrim, sentez, devrim, tekrar uygulama, yön değiştirme.
2) Bir tasarım konsepti yaratmadan önce ne yapılmalı. Grafik tasarımda tipografik konsept.
3) Problemi tanımlamak. Beyin fırtınası için temel yöntemler.
4) Konsept yaratımında süreç, Kim? Ne? Ne zaman? Nerede? Neden? Nasıl?
5) Kavram düşüncesi, üretim, değerlendirme, değiştirme ve geçerlilik.
6) Evrimsel yaklaşımı ve Problem çözme teknikleri.
7) Dönemin tekrar incelenmesi
8) Konsept Tasarımı nasıl yönlendirir, Morfolojik analiz, Manipülatif fiiller.
9) Anoloji ve Metafor
10) Ateşleyen konseptler
11) Aristonun Katagorileri: Madde ya da özü, Miktar veya büyüklüğü, İlişkisi, Kalite, Eylem, Sevgi, Yer, 
 Zaman, Pozisyon, Devlet.
12) 1. Sunum
13) 2. Sunum
14) Dönemin tekrar incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 53
Ödevler 14 14
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 6
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.