FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3146 | Kavram Geliştirme | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MATİLDE WOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, görsel tasarımda kavramsallaştırma sürecini vurgulamayı hedefler. Öğrenciler, yaratıcı çözümler üretmeyi, gerçekçi düşünmeyi ve sorunları yenilikçi çözüm tasarımlarıyla dönüştürmeyi öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kendi görsel iletişim projelerini tanımlarlar. Keşif Deneyleri, incelenmiş sorunun daha fazla ayrıntısını gösterir. 2) Bir tasarım sürecini kavradıklarını gösterirler: Bilgi toplama, fikir üretimi, konsept geliştirme ve dağıtım. 3) Reklam konseptleri ve yazın örneklerinin analizi üzerinden geliştirilen eleştirel düşünceyi kazanırlar. 4) Kavramsallaştırma aşamasından tamamlanmasına kadar kendi projelerinin hızını yönetirler. 5) İletişim amaçları ve tasarım çözümleri açısından yaptıkları işin kalitesini değerlendirirler. 6) Grafik tasarım ve sanat projelerinde iletişimin etkinliğini tartışırlar. 7) Sistematik ve etkin bir reklam planlaması yaparlar. 8) Tasarım, baskı ve üretim süreci konusundaki anlayış becerilerini başarılı bir baskı ve üretim deneyimiyle gösterirler. 9) Farklı kültürlerden ve geçmişlerden gelen insanların yaptığı sanatsal katkıları tanırlar. 10) Yapılan deneysel çalışmalar bir konsept oluşturma konusunda kavrayış sağlar. |
Dönem boyunca yapılan sunum ve projelerle öğrenciler tasarım projelerinin kavramsal sürecini deneyimlerler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım konsepti nedir? Evrim, sentez, devrim, tekrar uygulama, yön değiştirme. | |
2) | Bir tasarım konsepti yaratmadan önce ne yapılmalı. Grafik tasarımda tipografik konsept. | |
3) | Problemi tanımlamak. Beyin fırtınası için temel yöntemler. | |
4) | Konsept yaratımında süreç, Kim? Ne? Ne zaman? Nerede? Neden? Nasıl? | |
5) | Kavram düşüncesi, üretim, değerlendirme, değiştirme ve geçerlilik. | |
6) | Evrimsel yaklaşımı ve Problem çözme teknikleri. | |
7) | Dönemin tekrar incelenmesi | |
8) | Konsept Tasarımı nasıl yönlendirir, Morfolojik analiz, Manipülatif fiiller. | |
9) | Anoloji ve Metafor | |
10) | Ateşleyen konseptler | |
11) | Aristonun Katagorileri: Madde ya da özü, Miktar veya büyüklüğü, İlişkisi, Kalite, Eylem, Sevgi, Yer, Zaman, Pozisyon, Devlet. | |
12) | 1. Sunum | |
13) | 2. Sunum | |
14) | Dönemin tekrar incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 53 |
Ödevler | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |