LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3146 | Kavram Geliştirme | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ECE ARIHAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MATİLDE WOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, görsel tasarımda kavramsallaştırma sürecini vurgulamayı hedefler. Öğrenciler, yaratıcı çözümler üretmeyi, gerçekçi düşünmeyi ve sorunları yenilikçi çözüm tasarımlarıyla dönüştürmeyi öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kendi görsel iletişim projelerini tanımlarlar. Keşif Deneyleri, incelenmiş sorunun daha fazla ayrıntısını gösterir. 2) Bir tasarım sürecini kavradıklarını gösterirler: Bilgi toplama, fikir üretimi, konsept geliştirme ve dağıtım. 3) Reklam konseptleri ve yazın örneklerinin analizi üzerinden geliştirilen eleştirel düşünceyi kazanırlar. 4) Kavramsallaştırma aşamasından tamamlanmasına kadar kendi projelerinin hızını yönetirler. 5) İletişim amaçları ve tasarım çözümleri açısından yaptıkları işin kalitesini değerlendirirler. 6) Grafik tasarım ve sanat projelerinde iletişimin etkinliğini tartışırlar. 7) Sistematik ve etkin bir reklam planlaması yaparlar. 8) Tasarım, baskı ve üretim süreci konusundaki anlayış becerilerini başarılı bir baskı ve üretim deneyimiyle gösterirler. 9) Farklı kültürlerden ve geçmişlerden gelen insanların yaptığı sanatsal katkıları tanırlar. 10) Yapılan deneysel çalışmalar sonucunda bir konsept oluşturmayı öğrenirler. |
Dönem boyunca yapılan sunum ve projelerle öğrenciler tasarım projelerinin kavramsal sürecini deneyimlerler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım konsepti nedir? Evrim, sentez, devrim, tekrar uygulama, yön değiştirme. | |
2) | Bir tasarım konsepti yaratmadan önce ne yapılmalı. Grafik tasarımda tipografik konsept. | |
3) | Problemi tanımlamak. Beyin fırtınası için temel yöntemler. | |
4) | Konsept yaratımında süreç, Kim? Ne? Ne zaman? Nerede? Neden? Nasıl? | |
5) | Kavram düşüncesi, üretim, değerlendirme, değiştirme ve geçerlilik. | |
6) | Evrimsel yaklaşımı ve Problem çözme teknikleri. | |
7) | Dönemin tekrar incelenmesi | |
8) | Konsept Tasarımı nasıl yönlendirir, Morfolojik analiz, Manipülatif fiiller. | |
9) | Anoloji ve Metafor | |
10) | Ateşleyen konseptler | |
11) | Aristonun Katagorileri: Madde ya da özü, Miktar veya büyüklüğü, İlişkisi, Kalite, Eylem, Sevgi, Yer, Zaman, Pozisyon, Devlet. | |
12) | 1. Sunum | |
13) | 2. Sunum | |
14) | Dönemin tekrar incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 53 |
Ödevler | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |