MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1113 Avrupa Sanatı Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, disiplinlerarası bir kapsam ile, Avrupa'da ortaçağdan günümüze farklı kronolojik ve coğrafi ortamlardaki kültürel değişim ve yönlenimlerin sanat aracılığıyla anlamayı sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Ortaçağdan günümüze sanatın üretimi öğrencilere tanıtılarak bir sanat eserine bakma biçimlerini geliştirmek,
• evrensel ve kültürler arası boyutta sanat hakkında görsel bir duyarlılık oluşturmak,
• sanat akımlarını, sanatçıları ve eserlerini örneklendirmek ve bunu kültürel, siyasi gelişmelerle iliskilendirmek,
• temel sanat terminolojisini ve estetik kavramlarını tanımlamak ve kullanmak,
• sanatla ilgili düşüncelerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve yorumlayabilmek
• bir sanat eserinin kompozisyon, konu ve anlatımını analiz etmek ve hakkında yorum yapmak,

Dersin İçeriği

Marilyn Stokstad, Art History: A View of the West, Volume 1, (based on Stokstad 3rd edition). Prentice Hall, 2008. ISBN 0131566105.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) THE WORLD OF LATE ANTIQUITY Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254. On-line sources: Selections from the Bible
2) BYZANTIUM AND ISLAM Byzantine icons Byzantium and Europe Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art” On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers.
3) ARTS OF THE ISLAMIC WORLD. Mosque and palace. Luxury arts in the Islamic world. Celtic and Germanic arts of Northern Europe Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe” On-line sources: Short selections from Beowulf
4) EARLY MEDIEVAL WEST Sutton Hoo ship burial
5) GOTHIC ART AND ARCHITECTURE The Gothic cathedral Gothic sculpture and decorative arts The Fourteenth Century in Europe Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” and Chapter 12, “Fourteenth Century Art in Europe.”
6) Selection of Isms in European art
7) From Gothic to Renaissance: The Fourteenth Century in Italy Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain
8) Beauty, Science, and Spirit in Italian Art: The High Renaissance and Mannerism” Chapter 22
9) Humanism and the Allure of Antiquity: Fifteenth Century Italian Art” Chapter 21
10) Of Popes, Peasants, Monarchs, and Merchants: Baroque and Rococo Art Chapter 24
11) Neoclassicism and the Industrial Revolution Chapter 25
12) Modernism, modernity, and modern art. Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven: Yale University Press, 1999): 7-31.
13) Sculpture and Photography: From Academy to Arcades Potts, The Sculptural Imagination
14) Genel değerlendirme
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: H.Wölfflin ,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
E. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Istanbul, 1988
Marilyn Stokstad, Art History: A View of the West, Volume 1, (based on Stokstad 3rd edition). Prentice Hall, 2008.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 10 10
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, 3