REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK6615 Stratejik Reklamcılığın İlkeleri Güz 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ ATIF BİR
Doç. Dr. HANDE BİLSEL
Dersin Amacı: Bu dersi alanlar, sosyal araştırmada kavramsallaşmayı tanımlamayı öğrenecek, insanların tutumunun nasıl ölçülebileceğine dair bilgi edinecek, dijital çağda reklamcılığın ilkelerini öğrenecektir. Ek olarak, güncel reklam araştırmalarındaki en son çıkarımlar üzerine tartışma yürütebilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Pazarlama kavramı ve pazarlama kavramı içerisinde pazarlama karmasının yerini tanımlama becerisi elde edecek.
2) Reklam ve reklamcılık ilkelerini tanımlayabilecek: özellikleri, fonksiyonu, sınıflandırılması
3)Kavramsallaştırma ve tutum ölçümü gibi sosyal araştırmaların temel konuları hakkında bilgi edinecektir.
4)Dijital reklamcılığın ilkelerini öğrenecektir.
5)Güncel reklam araştırmalarındaki son çıktıları tartışabilecektir.

Dersin İçeriği

Sosyal araştırma, dijital çağda reklamcılık, dijital reklam platformları, güncel reklam araştırmaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş-Tanışma
2) Sosyal Araştırma, Kavramsallaştırma.
3) Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Yeni Çerçeve • Kliatchko, Jerry & Uttamchandani, Roshan. (2023). A New Framework for IMC Planning. Journal of Marketing Communications. 30. 1-20. 10.1080/13527266.2023.2275146.
4) Tutum Ölçümü Yoon, Gunwoo. (2023). No One Optimal Way to Measure People’s Attitudes? Preferred Length of Scales in Advertising Research. Journal of Current Issues & Research in Advertising. 45. 1-28. 10.1080/10641734.2023.2246049. Dijital Çağda Ogilvy'ye Göre Reklamcılık Kitap Bölümleri: • Dijital Devrim • Kısa Yürüyüş • Dijital Ekosistem
5) Y Jenerasyonu - Post-modern Marka Dijital Çağ'da Ogilvy'e Göre Reklamcılık, Miles Young -Dijital Devrim -Kısa Yürüyüş -Dijital Ekosistem
6) • İçerik Kral ama Bu Ne Anlama Geliyor? • Dijital Çağda Yaratıcılık Dijital Çağda Ogilvy'ye Göre Reklamcılık Kitap Bölümleri: • İçerik Kral ama Bu Ne Anlama Geliyor? • Dijital Çağda Yaratıcılık
7) Güncel Reklam Araştırmaları • Spot Length and Unaided Recall in Television: Optimizing Media Planning Variables in Advertising Breaks – • Do Your Ads Talk Too Fast To Your Audio Audience?: How Speech Rates of Audio Commercials Influence Cognitive and Physiological Outcomes. • Divergent Versus Relevant Ads: How Creative Ads Affect Purchase Intention for New Products. –
8) Reklamda Tüketici Araştırmaları • Can Brand Users Really Remember Advertising More Than Nonusers?: Testing an Empirical Generalization Across Six Advertising Awareness Measures. – • Quantifying the Advertising-Creativity Assessments of Consumers Versus Advertising Professionals: Does It Matter Whom You Ask? – • Consumer Information Processing and Decision-Making: Origins, Findings, Applications, and Future Directions. –
9) Dijital Reklam ve Tüketici Davranışı • Leveraging Digital Advertising Platforms for Consumer Research. – • How Much Have We Learned about Consumer Research? A Meta-Meta-Analysis – • How Effective is the Use of Religious Appeals in Advertising? A Meta-Analytic Investigation –
10) Güncel Reklam ve Tüketici Araştırmaları • Why Do People Choose To Multitask with Media?: The Dimensions of Polychronicity as Drivers Of Multiple Media Use—A User Typology – • How a smile can make a difference: Enhancing the persuasive appeal of celebrity endorsers: Boosting consumer perceptions of celebrity genuineness through the use of a “Duchenne smile” in advertising. • Automating communication in the digital society Editorial to the special issue. –
11) TikTok ve Reklam • How luxury fashion brands leverage TikTok to captivate young consumers: an exploratory investigation using video analytics. – • Understanding the effect of TikTok marketing on user purchase behavior: a mixed-methods approach. – • The Virtual World Platform "Tiktok": A Study On Generation Z. –
12) Sosyal Medya ve Tüketici • How luxury fashion brands leverage TikTok to captivate young consumers: an exploratory investigation using video analytics. – • Understanding the effect of TikTok marketing on user purchase behavior: a mixed-methods approach. – • The Virtual World Platform "Tiktok": A Study On Generation Z. –
13) Tartışma
14) Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1.Yaratıcılığın Simyası: Mantıksız Fikirlerin Şaşırtıcı Gücü, Rory Sutherland (Vize için response paper yazılacaktır.)
2.Advertising at the Crossroads, John Philip Hones (Dönem sonunda response paper yazılacaktır.)
3.Dijital Çağda Ogilvy'ye Göre Reklamcılık, Miles Young (Haftalık okumalar bu kitap üzerinden yapılacaktır.)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Arazi Çalışması 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 232

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve halkla ilişkiler alanlarının kavram ve kuramlarını interdisipliner bakış açısıyla yorumlayabilmek 5
2) Kitle iletişim kavram ve kuramlarını derinlemesine yorumlayarak tartışabilmek 5
3) Bilim ve bilim felsefesini oluşturan ve bilimsel düşünme ve araştırma yöntemlerini reklam ve halkla ilişkiler alanlarına göre yorumlayabilmek 3
4) Nitel ve Nicel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde uygulamak 1