REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK6611 | İleri Araştırma Yöntemleri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kitle iletişim araştırmaları gerçekleştirirken yararlanabilecekleri araştırma literatürüne dayalı teorik bilgileri vermektir. Bu dersin temek amacı öğrencilere araştırma yaparken yararlanabilecekleri sayısal analizleri öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Farklı sayısal araştırma tekniklerini birbirinden ayırt etme II. Farklı sayısal araştırma tekniklerini belirli bir iletişim sorununu çözmek için bir araya getirebilme. III. Farklı sayısal araştırma tekniklerinin teorik altyapılarını açıklayabilme. IV. SPSS programını kullanarak sayısal araştırma tekniklerini kullanabilme. v. Lisrel programını kullanarak yapısal eşitlik modellemesi yapabilme |
Sayısal araştırma yöntemi ve sayısal veri analizi. Derste pozitivist yaklaşım üzerinde durulacaktır. Bu bakış açısıyla öğrencilerin kullanabilecekleri farklı analiz teknikleri üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | İstatistiğe giriş | |
3) | Normal dağılım | |
4) | Normal dağılım | |
5) | Hipotez testleri | |
6) | Hipotez testleri | |
7) | MANOVA | |
8) | Korelasyon ve Kovaryans | |
9) | Basit doğrusal regresyon | |
10) | Çoklu doğrusal regresyon | |
11) | Çoklu doğrusal regresyon | |
12) | Faktör analizi | |
13) | Faktör Analizi | |
14) | Lisrel ile yapısal eşitlik modellemesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Using Multivariate Statistics (6th Edition), Barbara G. Tabachnick, Linda S. Fidell, Pearson, 2012. SPSS Survival Manual: A step by step guide to data analysis using SPSS, 4th Edition, Julie Pallant, Open University Press, 2010. Discovering Statistics Using SPSS (Introducing Statistical Method), 3rd Edition, Andy Field, SAGE Publications Ltd, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | 4 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Sunum / Seminer | 4 | 60 |
Ödevler | 4 | 60 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 208 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |