İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5887 Seminer Güz 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: IMT5888-1 - Yüksek Lisans Tezi
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Prof. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN
Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri:
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin tez danışmanlarının gözleminde, akademik araştırma, analiz, değerlendirme ve raporlama yapmalarına olanak tanır. Öğrenci ilgisi çerçevesinde bir konu seçerek ve danışmanıyla düzenli görüşmeler sağlayarak konu hakkında dönem boyu çalışarak dönem sonunda seminer jürisi karşısında sunum yapar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Literatür tarama metotlarını tanıma
-Problem tanımlama ya da araştırma sorusu geliştirme becerisini kazanma
-Araştırma metotlarını tanıma
-Yapılmış çalışmaları analiz etme
-Araştırma planı oluşturma
-Akademik rapor oluşturma

Dersin İçeriği

-Seçilen konu hakkında literatür taraması
-Literatüre dair rapor oluşturulması
-Seçilen konu hakkında mevcut veri toplama yöntemlerinin örnekler üzerinden anlaşılması
-Konu çerçevesinde toplanabilecek verinin nasıl analiz edilebileceği ve değerlendirilebileceğine dair örneklerin taranması

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Hafta: Problem tanımı kaynak tarama
2) 2.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
3) 3.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
4) 4.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
5) 5.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
6) 6.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
7) 7.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama kaynak tarama
8) 8.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama kaynak tarama
9) 9.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama istatistik ve degerlendirme yontemleri ile lilgili bilgi edinme
10) 10.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama istatistik ve diger degerlendirme yontemlerine dair bilgi edinme
11) 11.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve diger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme
12) 12.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve diger degerlendirme metotlari ile ilgili bilgi edinme
13) 13.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve difger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme
14) 14.Hafta: Rapor oluşturulması yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
none
Diğer Kaynaklar: Araştırılan konu ile ilgili kaynaklar her öğrenci ve araştırma konusu kapsamında değişiklik göstermektedir.


Resources related to the topic being researched vary for each student and research topic.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 252
Sunum / Seminer 1 3
Toplam İş Yükü 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mimarlık alanıyla ilişkili bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 3
2) Alanıyla ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış ve karmaşık tasarım problemlerine eleştirel düşünce ve bilimsel yöntemlerle yaklaşarak kapsamlı çözümler üretebilir. 3
3) İç Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. 4
4) İç Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. 3
5) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. 4
6) İç Mimarlık ve ilgili disiplinlerde yeni yaklaşımlar geliştirip bilgi üretebilir; araştırma veya tasarım sonuçlarını Türkçe bilimsel bir tez olarak sunabilir ve akademik platformlarda yazılı, sözlü ya da dijital araçlarla paylaşabilir. 4
7) İç Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. 3