İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
IMT5888-1 - Yüksek Lisans Tezi |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Prof. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin tez danışmanlarının gözleminde, akademik araştırma, analiz, değerlendirme ve raporlama yapmalarına olanak tanır. Öğrenci ilgisi çerçevesinde bir konu seçerek ve danışmanıyla düzenli görüşmeler sağlayarak konu hakkında dönem boyu çalışarak dönem sonunda seminer jürisi karşısında sunum yapar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Literatür tarama metotlarını tanıma -Problem tanımlama ya da araştırma sorusu geliştirme becerisini kazanma -Araştırma metotlarını tanıma -Yapılmış çalışmaları analiz etme -Araştırma planı oluşturma -Akademik rapor oluşturma |
-Seçilen konu hakkında literatür taraması -Literatüre dair rapor oluşturulması -Seçilen konu hakkında mevcut veri toplama yöntemlerinin örnekler üzerinden anlaşılması -Konu çerçevesinde toplanabilecek verinin nasıl analiz edilebileceği ve değerlendirilebileceğine dair örneklerin taranması Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Hafta: Problem tanımı | kaynak tarama |
2) | 2.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama |
3) | 3.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama |
4) | 4.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama |
5) | 5.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama |
6) | 6.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama |
7) | 7.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | kaynak tarama |
8) | 8.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | kaynak tarama |
9) | 9.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | istatistik ve degerlendirme yontemleri ile lilgili bilgi edinme |
10) | 10.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | istatistik ve diger degerlendirme yontemlerine dair bilgi edinme |
11) | 11.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi | istatistik ve diger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme |
12) | 12.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi | istatistik ve diger degerlendirme metotlari ile ilgili bilgi edinme |
13) | 13.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi | istatistik ve difger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme |
14) | 14.Hafta: Rapor oluşturulması | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok none |
Diğer Kaynaklar: | Araştırılan konu ile ilgili kaynaklar her öğrenci ve araştırma konusu kapsamında değişiklik göstermektedir. Resources related to the topic being researched vary for each student and research topic. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 252 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 255 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mimarlık alanıyla ilişkili bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 3 |
2) | Alanıyla ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış ve karmaşık tasarım problemlerine eleştirel düşünce ve bilimsel yöntemlerle yaklaşarak kapsamlı çözümler üretebilir. | 3 |
3) | İç Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | 4 |
4) | İç Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 4 |
6) | İç Mimarlık ve ilgili disiplinlerde yeni yaklaşımlar geliştirip bilgi üretebilir; araştırma veya tasarım sonuçlarını Türkçe bilimsel bir tez olarak sunabilir ve akademik platformlarda yazılı, sözlü ya da dijital araçlarla paylaşabilir. | 4 |
7) | İç Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 3 |