İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5422 | Konut Tasarımı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kent ve konut ilişkilerini açıklamak, özel hayatın tarihi ve konut iç mekan kurgusu ilişkisini analiz etmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci, kent , sosyal ve fiziksel kent koşulları ve kentli özel hayatı bağlamında konut iç mekan ve mobilya tasarımını geliştirir |
Akdeniz Bölgesi Antik Dönemi, Yunan ve Roma Uygarlıkları Antik Dönemleri, Ortaçağ, Rönesans ve Barok Dönem, Viktoryen Dönem, 1. Sanayileşme Dönemi, 20. yüzyıl Erken Modern Dönem, (post)modern ve yüksek modern dönem, 21. yüzyıl Kent ve konut ilişkileri, konut yerleşimleri, kamusal ve özel hayatın gelişmi bağlamında konut iç mekan tipolojisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kent öncesi konut: Antik dönem kamusal ve özel hayatı kent ve konut ilişkisi, konut yerleşimleri ve konut iç mekan kurgusu: Çatalhöyük | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
2) | Geleneksel Konut: Antik Yunan Avlulu Konutları: Yunan Antik Dönem Kamusal ve Özel Hayatı - Kentleri, Konut Yerleşimi ve iç mekan kurgusu: Milet, Efes, Pergamon, Delos, Olbia, Sardinen | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
3) | Roma Kent Konutu: Domus, Roma Dönemi Kamusal ve Özel Hayatı: Kent, Konut İlişkisi, Konut İç Mekan Kurgusu: Romalı Vetti ve Sallüst'ün Evleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
4) | Ortaçağ Konutları, Ortaçağ Dönemi Kamusal ve Özel Hayatı, Kent ve konut ilişkisi, konut iç mekan kurgusu: Romalı Pansa ve Guilio'nun Evleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
5) | Rönesans Dönemi’nde Konut, Rönesans dönemi kamusal ve özel hayatın tarihi, kent ve konut ilişkisi, konut yerleşkesi, konut iç mekan kurgusu: Urbina'da zengin evi, Halep'te Hristiyan Evi | konuyla ilgili araştırma ve okuma |
6) | Viktoryen Dönem Konutları, Viktoryen Dönemi kamusal ve özel hayatı, kent ve konut ilişkileri, konut iç mekan tiplojisi ve tasarım yaklaşımları: Viktoryen Evi | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
7) | Endüstriyel Dönem Evi, Toplu Konutlar, Sosyal Konut ve Bahçeşehir Yerleşimleri: 19. yüzyıl Endüstrileşme Dönemi kent kamusal ve özel hayat kültürü, kent konut ilişkileri, konut iç mekan tipolojisi: Berlin Meyer Toplu Konutları, Lancshire ve Londra Toplu konut üretimi, sıra evler ve kira kışlaları, 20. yüzyıl başlarında bahçeşehir kentsel tasarımı ve konut üretim,çalışma ve barınma kültürü, sosyal konut iç mekan tipolojisi: Welwyn Yerleşimi, Onkel Tom's Hütte, Siemensstadt, Hufeisensiedlung Sosyal Konut Bölgeleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
8) | Mimari Bir İkon Olarak Modern Konut: Bir makine olarak konut: Rietveld Evi, Avangard tasarım kültürü nesnesi, total mekan: Barselona Pavyonu | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
9) | Postmodern Kültür ve Konut: Postmodern kültür, kamusal ve özel hayat biçimleri: kolaj kent ve konut ilişkisi, konut iç mekan kurgusu | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
10) | Yenilikçi Makine Olarak Çağdaş Konut: Yenilikçi ve akıllı ev tasarımı: 21. yüzyıl barınma kültürleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar |
11) | VİZE | Vizeye hazırlık |
12) | Ödev Sunumları | sunum için hazırlık |
13) | Ödev Sunumları | Sunum için hazırlık |
14) | ödev Sunumları | Sunum için hazırlık |
15) | Ödev Sunumları | Sunum için hazırlık |
16) | Final Sınavı | Final sınavı için hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Işıkkaya, D. (2003), "Tarih Boyunca Özel ve Kamusal Mekanın Karşılaştırmalı İncelenmesi: Konutun Evrimi", İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Aries, P., Duby G., (2006), "Özel Hayatın Tarihi 1: Roma İmparatorluğu'ndan 1000 Yılına", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2006), "Özel Hayatın Tarihi 2: Feodal Avrupa'dan Rönesans'a", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2007), "Özel Hayatın Tarihi 3: Rönesans'tan Aydınlanma'ya", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2008), "Özel Hayatın Tarihi 4: Fransız Devrimi'nden Büyük Savaş'a", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2010), "Özel Hayatın Tarihi 5: Birinci Dünya Savaşı'ndan Günümüze", YKY, İstanbul Bell, J.,Stathaki, E.(2010),"The New Modern House, Redefining Functionalism", Laurence King Publishing, London Ebner, P.,(2010), "Innıvative Residential Architecture: typology", Basel Bilgin, İ.(1992), "Konut Üretiminin Karşılaştırmalı Analizi", Doktora Tezi, YÜMFED Yayınları, İstanbul HABITAT Konferans Kitabı,(1996), "Tarihten Günümüze Anadolu'da Konut ve Yerleşme",İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | 12 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | 5 |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | 3 |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | 5 |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | 5 |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | 4 |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | 5 |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | 5 |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | 4 |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | 5 |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | 5 |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek | 5 |