İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5420 | İç Mekan Tasarım Tarihinde Seçilmiş Dönemler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, iç mimarlık ve tasarım alanlarında seçili tarihsel dönemler üzerinden tasarım ve üretim süreçlerini etkileyen olguları ele alır. Bu olgular, hem mekanı biçimlendiren tektonik öğeleri (malzeme, dekoratif öğeler, teknoloji ve mobilya) hem de kültürel öğeleri (gündelik yaşam, cinsiyet, popüler kültür vb.) kapsar. Dersin amacı, bu olguların seçili dönem açısından öneme sahip mimarların, tasarımcıların ve sanatçıların gündelik tasarım pratiklerine nasıl yansıdığını incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; I. Yerleşim alanları, yapılar, iç mekan ve mobilyanın kültür, toplum ve tasarım felsefesi ile olan ilişkilerini keşfederler. II. İç mekanları oluşturan tektonik ve kültürel öğeleri birarada düşünerek ve bunların bir iç mekanın tasarımı ve oluşumu üzerindeki etkilerini bütünsel olarak inceleyerek mekan analizi yaparlar. III. İç mimarlık ve tasarım tarihi içinde yer alan farklı tasarım yaklaşımlarını birbirlerinden ayırt ederler. IV. Derste ele alınan şekilde iç mimarlık, tasarım, tarih ve kültür arasında yeni disiplinlerarası bağlar kurarak günümüz tasarım pratiklerine eleştirel bir bakış açısı geliştirirler. |
Bu ders, iç mimarlık ve tasarım tarihinin farklı dönemlerinde etkin olmuş tasarım hareketlerini, kuramlarını ve yaklaşımlarını inceler. Yerel ve uluslararası bağlamlardan etkilenmiş avant-garde tasarımcıların ve tasarım hareketlerinin mekanı biçimlendiren tektonik ve kültürel öğeleri nasıl ele aldıklarını analiz eder. Geçmişteki tartışmaları günümüzün tasarım pratiklerine bağlayarak öğrencilerin geçmiş ve şimdiki zaman arasında yeni ilişkiler kurmalarına olanak sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Dersin odak noktasını oluşturan seçili tarihsel döneme bağlı olarak (örneğin Avrupa'da erken modern, klasik ve geç Osmanlı, 19.yüzyıl endüstrileşme veya 20.yüzyıl modernizmi) bir okuma listesi hazırlanacak ve öğrencilere verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 13 | % 20 |
Sunum | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 | 18 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 13 | 4 | 52 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | 4 |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | 3 |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | 5 |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | 4 |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | 3 |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | 4 |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | 4 |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | 3 |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | 4 |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | 4 |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek | 4 |