MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5420 | İç Mekan Tasarım Tarihinde Seçilmiş Dönemler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, iç mimarlık ve tasarım alanlarında seçili tarihsel dönemler üzerinden tasarım ve üretim süreçlerini etkileyen olguları ele alır. Bu olgular, hem mekanı biçimlendiren tektonik öğeleri (malzeme, dekoratif öğeler, teknoloji ve mobilya) hem de kültürel öğeleri (gündelik yaşam, cinsiyet, popüler kültür vb.) kapsar. Dersin amacı, bu olguların seçili dönem açısından öneme sahip mimarların, tasarımcıların ve sanatçıların gündelik tasarım pratiklerine nasıl yansıdığını incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; I. Yerleşim alanları, yapılar, iç mekan ve mobilyanın kültür, toplum ve tasarım felsefesi ile olan ilişkilerini keşfederler. II. İç mekanları oluşturan tektonik ve kültürel öğeleri birarada düşünerek ve bunların bir iç mekanın tasarımı ve oluşumu üzerindeki etkilerini bütünsel olarak inceleyerek mekan analizi yaparlar. III. İç mimarlık ve tasarım tarihi içinde yer alan farklı tasarım yaklaşımlarını birbirlerinden ayırt ederler. IV. Derste ele alınan şekilde iç mimarlık, tasarım, tarih ve kültür arasında yeni disiplinlerarası bağlar kurarak günümüz tasarım pratiklerine eleştirel bir bakış açısı geliştirirler. |
Bu ders, iç mimarlık ve tasarım tarihinin farklı dönemlerinde etkin olmuş tasarım hareketlerini, kuramlarını ve yaklaşımlarını inceler. Yerel ve uluslararası bağlamlardan etkilenmiş avant-garde tasarımcıların ve tasarım hareketlerinin mekanı biçimlendiren tektonik ve kültürel öğeleri nasıl ele aldıklarını analiz eder. Geçmişteki tartışmaları günümüzün tasarım pratiklerine bağlayarak öğrencilerin geçmiş ve şimdiki zaman arasında yeni ilişkiler kurmalarına olanak sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Dersin odak noktasını oluşturan seçili tarihsel döneme bağlı olarak (örneğin Avrupa'da erken modern, klasik ve geç Osmanlı, 19.yüzyıl endüstrileşme veya 20.yüzyıl modernizmi) bir okuma listesi hazırlanacak ve öğrencilere verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 13 | % 20 |
Sunum | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 | 18 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 13 | 4 | 52 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |