MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5433 Vergi Muhasebesi ve Denetimi Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, vergilendirme, Türk Vergi Sistemi ve verginin stratejik bir araç olarak işletme kararlarının bir parçası yapılması konusunda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmek üzere kurgulanmıştır. Bu ders vergilendirmenin temelleri, Türk Vergi Sistemi’nde yer alan gelir vergisi, kurumlar vergisi, katma değer vergisi gibi temel vergi kanunları ve bunların muhasebe uygulamalarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Dersin sonunda öğrenciler vergilendirme süreci uygulamalarını kavrayacaklar
2- Dersin sonunda öğrenciler muhasebeciler ve denetimciler için etik kavramının önemini ve mesleki ahlak kurallarını anlayacaklar
3- Dersin sonunda öğrenciler yasal düzenlemeler, vergilendirme ve muhasebe arasındaki ilişkiyi çözebilmiş olacaklar
4- Dersin sonunda öğrenciler profesyonel muhasebeciler ve denetçilerin vergilendirme sürecindeki rollerini kavramış olacaklardır

Dersin İçeriği

Bu ders özellikle vergilendirmenin temelleri, Türk Vergi Sistemi, Muhasebeciler ve denetimciler için mesleki ahlak kuralları,Türkiye’deki iş kültürü ve etik değerler arasındaki ilişkilere odaklanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Muhasebeciler ve Denetçiler için Vergi ve Etik Konuları
2) Vergilendirmeye Giriş
4) Türk Vergi Sistemi
5) Gelir Vergisinin Temelleri
6) Katma Değer Vergisinin Temelleri
7) ARA SINAV
8) Sunum: Gelir, kurumlar ve Katma değer vergisi
9) Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun Muhasebe ve Denetim Alanına getirdiği kurallara Genel Bakış
10) Sunum: Ticari kazancın beyanı, muhasebesi ve uygulama örnekleri Sunum: Serbest meslek kazancı, muhasebesi ve uygulama örnekleri
11) Sunum: Ücret geliri, muhasebesi ve muhtasar beyanname Sunum: Zirai kazanç, muhasebesi ve uygulama örnekleri
12) Sunum: Menkul sermaye iradı, muhasebesi ve uygulama örnekleri Sunum: Gayrimenkul sermaye iradı, muhasebesi ve uygulama örnekleri
13) Sunum: Kurumlar vergisinde indirim ve istisnalar Sunum: Katma değer vergisi, muhasebesi ve uygulama örnekleri
14) Uygulamalı Örnekler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Power Point Sunumları / Power Point Slides
Diğer Kaynaklar: Vergi Usul Kanunu 2012 / Tax Procedure Law 2012

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 5
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 4
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 4