MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5532 Değerleme ve Mali Tablolar Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dinamik iş dünyası, işletme kararları ve stratejileri ile işletmelerin performansları üzerine odaklanmaktır. Birçok değişik teknik ve analizlerin yardımıyla, işletmelerin finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun haricinde, nakit akım analizi, yatırım getirisi ve karlılık analizi, kredi analizi, sermaye analizi ve değerlemesi üzerinde durularak finansal tabloların temel analizlerin yorumlanması ve öncelikle mali tabloların değerlemesi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersin sonunda öğrenciler, değerleme kavramlarını ve finansal tablo analizini kavramsal olarak açıklayabilecekler.
II. Bu dersin sonunda öğrenciler, mali tablo analizinde uygulama sırasında sıkça rastlanan durumları belirleyebilecekler.
III. Bu dersin sonunda öğrenciler, mali tablo dipnot analizlerinin kullanım amaçlarına hakim olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu derste finansal tabloların analizi, işletme analizi ve endüstri analizi de dikkate alınacak şekilde ele alınacaktır. Derste finansal tabloların analizinde finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analizi ayrı ayrı ele alınacak, analiz öncesinde tabloların analize hazır hale gelmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli hususlar tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Değerleme Kavramları
2) VUK’na ilişkin Değerleme Ölçüleri
3) Kasa ve Bankalar ve Menkul Kıymetler Kaleminin Değerlemesi
4) Alacaklar Kaleminin Değerlemesi:Değersiz Alacaklar, Şüpheli Alacaklar, Vazgeçilen Alacaklar
5) Stoklar Kaleminin Değerlemesi
6) Duran Varlıkların Değerlemesi
7) Amortisman Ayırma Yöntemleri
8) ARA SINAV
9) Borçlar Kaleminin Değerlemesi
10) Sermaya Hesabının Değerlemesi
11) Finansal Kiralama
12) İhracat Muhasebesi
13) Mali Tablo Analizi
14) Mali Tablo Dipnot Analizleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sabri BEKTÖRE, Halim SÖZBİLİR ve Ferruh ÇÖMLEKÇİ (2006).
Mali Tablolar Analizi
Diğer Kaynaklar: IMKB kapsamında faaliyet gösteren işletmelere ait bilgiler ve mali tablolar
(IMKB Web Sayfası)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 56
Ara Sınavlar 1 6
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 4
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 4
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5