MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5532 | Değerleme ve Mali Tablolar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, dinamik iş dünyası, işletme kararları ve stratejileri ile işletmelerin performansları üzerine odaklanmaktır. Birçok değişik teknik ve analizlerin yardımıyla, işletmelerin finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun haricinde, nakit akım analizi, yatırım getirisi ve karlılık analizi, kredi analizi, sermaye analizi ve değerlemesi üzerinde durularak finansal tabloların temel analizlerin yorumlanması ve öncelikle mali tabloların değerlemesi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersin sonunda öğrenciler, değerleme kavramlarını ve finansal tablo analizini kavramsal olarak açıklayabilecekler. II. Bu dersin sonunda öğrenciler, mali tablo analizinde uygulama sırasında sıkça rastlanan durumları belirleyebilecekler. III. Bu dersin sonunda öğrenciler, mali tablo dipnot analizlerinin kullanım amaçlarına hakim olacaklardır. |
Bu derste finansal tabloların analizi, işletme analizi ve endüstri analizi de dikkate alınacak şekilde ele alınacaktır. Derste finansal tabloların analizinde finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analizi ayrı ayrı ele alınacak, analiz öncesinde tabloların analize hazır hale gelmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli hususlar tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Değerleme Kavramları | |
2) | VUK’na ilişkin Değerleme Ölçüleri | |
3) | Kasa ve Bankalar ve Menkul Kıymetler Kaleminin Değerlemesi | |
4) | Alacaklar Kaleminin Değerlemesi:Değersiz Alacaklar, Şüpheli Alacaklar, Vazgeçilen Alacaklar | |
5) | Stoklar Kaleminin Değerlemesi | |
6) | Duran Varlıkların Değerlemesi | |
7) | Amortisman Ayırma Yöntemleri | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Borçlar Kaleminin Değerlemesi | |
10) | Sermaya Hesabının Değerlemesi | |
11) | Finansal Kiralama | |
12) | İhracat Muhasebesi | |
13) | Mali Tablo Analizi | |
14) | Mali Tablo Dipnot Analizleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Sabri BEKTÖRE, Halim SÖZBİLİR ve Ferruh ÇÖMLEKÇİ (2006). Mali Tablolar Analizi |
Diğer Kaynaklar: | IMKB kapsamında faaliyet gösteren işletmelere ait bilgiler ve mali tablolar (IMKB Web Sayfası) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 4 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |