REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3634 Yaratıcı Endüstriler Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı pazarlama iletişimi hedeflerine ulaşmaya yönelik olarak strateji ve yaratıcılığın etkin kullanım yollarını güncel pazar vakaları üzerinden incelemek ve tartışmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler;

1- Pazarlama stratejisi ve yaratıcılık kavramlarını anlayacak.
2- Marka pozisyonlama süreçlerini öğrenecek.
3- Stratejik planlama sürecini tanıyacak.
4- Bir pazarlama probleminin tanımlanmasına ve çözüm bulunmasına yönelik yetkinlik geliştirecek.
5- Güncel tüketici araştırması yaklaşımlarını öğrenecek.
6- Yeni iletişim trendlerini tanıyacak.
7- Stratejik yaratıcılığın temel bileşenlerini tanıyacak.
8- Stratejik brief oluşturma sürecini tanıyacak.
9- Sunum becerileri geliştirecek.
10- Hazırlanan dönem projeleri yoluyla grupla çalışma deneyimi edinecek.

Dersin İçeriği

Bu ders stratejik marka yaratma ve sürdürme stratejilerinin yaratıcılık odağıyla incelenmesini ve uygulanmasını kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Strateji ve yaratıcılık üzerine.
2) Stratejik planlamanın akışı: - Kategori, tüketici, marka, iletişim. Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
3) Reklamveren olmak: - Problemin tanımlanması ve uygun çözümün bulunması. Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
4) Tüketiciyi okumak: - Yeni dönem araştırma teknikleri - Analiz, hipotez, içgörü Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
5) Zeitgeist: - Trend avı. Ödev 1
6) Marka pozisyonlaması: - Marka haritası egzersizleri.
7) Stratejik yaratıcılık: - Merdivenleme tekniği Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
8) Adstar: - Final projesinin anlatılması ve gruplara dağıtılması.
9) İlham veren brief. Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
10) Yaratıcı fikre giden yol: - Beyin fırtınası teknikleri. Ödev 2 Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
11) Yaratıcı işi değerlendirmek.
12) İkna edici sunum: - Konkur simülasyonu. Sunum
13) Konuk konuşmacı.
14) Genel tekrar.
15) Adstar Grup Sunumları 1
16) Adstar Grup Sunumları 2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her hafta konuyla ilgili okuma listesi sağlanacaktır. / Selected readings will be distributed on a weekly basis.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 4 4
Ödevler 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 4
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 4
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek