Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş - Bamyan budaları, Dünya Ticaret Merkezi kuleleri, Saddam heykeli; II. Dünya Savaşı sonrası Varşova; Mostar Köprüsü; New York ve Bilbao Guggenheim müzeleri |
|
2) |
Berlin - Brandenburg Kapısı & Reichstag; Prusya Imparatorluğu; sonra Hitler dönemi; II Dünya Savaşı; Duvarın inşası; birleşme sonrası |
|
3) |
Konstantinopolis - Hipodrom & Ayasofya’nın Roma/Hıristiyan; Osmanlı/İslam ve Cumhuriyet dönemlerindeki ritüeller ve anlamları |
|
4) |
Moskova - Çarlık Rusyası’nda Kurtarıcı İsa Kilisesi; Stalin tarafından yıkılması; Sovyetler Sarayı ve 1990 sonrası kilisenin yeniden inşası |
|
5) |
Paris - 1850‘lerde modernizmin başkenti olarak bulvarlarla burjuva kentine dönüşümü; sınıf savaşları; ayaklanmalar |
|
6) |
Konstantiniyye - Külliyeler çevresinde Müslüman kentin oluşumu |
|
7) |
Venedik - San Marco Meydanı; kilisenin hazinesi ve Doğu ile ticaretin sonucunda sanatta ve zanaatta etkileşimler |
|
8) |
Atina - Parthenon’un pagan tapınağı; kilise ve cami olarak serüveni; Elgin mermerleri, müze ve koruma |
|
9) |
1950‘lerde Istanbul’un geniş caddeler açılarak modernizasyonu |
|
10) |
Dubai - küresel kentte yüksek ve ikonik yapı inşa etme arzusu; 1930‘lar New York’u ile karşılaştırma |
|
11) |
Buenos Aires - Plaza de Mayo’da askeri cuntalarla demokratik hükumetlerin görüntüleri; Plaza de Mayo anneleri |
|
12) |
Ankara - Augustus Tapınağı ve Roma’daki yapıları; onların Mussolini döneminde yeniden canlanması |
|
13) |
Washington - mall yönetim yapıları; Vietnam Gazileri Anıtı |
|
14) |
Ein Hud - Filistin zeytinlikleri ve Israil çamları; araziyi kimliklendirmek
Sanatçı işleri: Buren, Christo, Matta-Clark, Spitzer |
|
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. |
2 |
2) |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
3) |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. |
1 |
4) |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. |
4 |
5) |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. |
2 |
6) |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. |
3 |
7) |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. |
1 |
8) |
Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. |
1 |
9) |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. |
1 |
11) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
12) |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. |
1 |
13) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
14) |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. |
1 |
15) |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. |
|
16) |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. |
|
17) |
Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |
|