Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş - Bamyan budaları, Dünya Ticaret Merkezi kuleleri, Saddam heykeli; II. Dünya Savaşı sonrası Varşova; Mostar Köprüsü; New York ve Bilbao Guggenheim müzeleri |
|
2) |
Berlin - Brandenburg Kapısı & Reichstag; Prusya Imparatorluğu; sonra Hitler dönemi; II Dünya Savaşı; Duvarın inşası; birleşme sonrası |
|
3) |
Konstantinopolis - Hipodrom & Ayasofya’nın Roma/Hıristiyan; Osmanlı/İslam ve Cumhuriyet dönemlerindeki ritüeller ve anlamları |
|
4) |
Moskova - Çarlık Rusyası’nda Kurtarıcı İsa Kilisesi; Stalin tarafından yıkılması; Sovyetler Sarayı ve 1990 sonrası kilisenin yeniden inşası |
|
5) |
Paris - 1850‘lerde modernizmin başkenti olarak bulvarlarla burjuva kentine dönüşümü; sınıf savaşları; ayaklanmalar |
|
6) |
Konstantiniyye - Külliyeler çevresinde Müslüman kentin oluşumu |
|
7) |
Venedik - San Marco Meydanı; kilisenin hazinesi ve Doğu ile ticaretin sonucunda sanatta ve zanaatta etkileşimler |
|
8) |
Atina - Parthenon’un pagan tapınağı; kilise ve cami olarak serüveni; Elgin mermerleri, müze ve koruma |
|
9) |
1950‘lerde Istanbul’un geniş caddeler açılarak modernizasyonu |
|
10) |
Dubai - küresel kentte yüksek ve ikonik yapı inşa etme arzusu; 1930‘lar New York’u ile karşılaştırma |
|
11) |
Buenos Aires - Plaza de Mayo’da askeri cuntalarla demokratik hükumetlerin görüntüleri; Plaza de Mayo anneleri |
|
12) |
Ankara - Augustus Tapınağı ve Roma’daki yapıları; onların Mussolini döneminde yeniden canlanması |
|
13) |
Washington - mall yönetim yapıları; Vietnam Gazileri Anıtı |
|
14) |
Ein Hud - Filistin zeytinlikleri ve Israil çamları; araziyi kimliklendirmek
Sanatçı işleri: Buren, Christo, Matta-Clark, Spitzer |
|
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
|
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
|
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
|
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
|
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
|
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
3 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
|
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
|
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|