Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş - Bamyan budaları, Dünya Ticaret Merkezi kuleleri, Saddam heykeli; II. Dünya Savaşı sonrası Varşova; Mostar Köprüsü; New York ve Bilbao Guggenheim müzeleri |
|
2) |
Berlin - Brandenburg Kapısı & Reichstag; Prusya Imparatorluğu; sonra Hitler dönemi; II Dünya Savaşı; Duvarın inşası; birleşme sonrası |
|
3) |
Konstantinopolis - Hipodrom & Ayasofya’nın Roma/Hıristiyan; Osmanlı/İslam ve Cumhuriyet dönemlerindeki ritüeller ve anlamları |
|
4) |
Moskova - Çarlık Rusyası’nda Kurtarıcı İsa Kilisesi; Stalin tarafından yıkılması; Sovyetler Sarayı ve 1990 sonrası kilisenin yeniden inşası |
|
5) |
Paris - 1850‘lerde modernizmin başkenti olarak bulvarlarla burjuva kentine dönüşümü; sınıf savaşları; ayaklanmalar |
|
6) |
Konstantiniyye - Külliyeler çevresinde Müslüman kentin oluşumu |
|
7) |
Venedik - San Marco Meydanı; kilisenin hazinesi ve Doğu ile ticaretin sonucunda sanatta ve zanaatta etkileşimler |
|
8) |
Atina - Parthenon’un pagan tapınağı; kilise ve cami olarak serüveni; Elgin mermerleri, müze ve koruma |
|
9) |
1950‘lerde Istanbul’un geniş caddeler açılarak modernizasyonu |
|
10) |
Dubai - küresel kentte yüksek ve ikonik yapı inşa etme arzusu; 1930‘lar New York’u ile karşılaştırma |
|
11) |
Buenos Aires - Plaza de Mayo’da askeri cuntalarla demokratik hükumetlerin görüntüleri; Plaza de Mayo anneleri |
|
12) |
Ankara - Augustus Tapınağı ve Roma’daki yapıları; onların Mussolini döneminde yeniden canlanması |
|
13) |
Washington - mall yönetim yapıları; Vietnam Gazileri Anıtı |
|
14) |
Ein Hud - Filistin zeytinlikleri ve Israil çamları; araziyi kimliklendirmek
Sanatçı işleri: Buren, Christo, Matta-Clark, Spitzer |
|
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme |
1 |
2) |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme
|
1 |
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
|
1 |
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
|
1 |
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme |
1 |
6) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme |
1 |
7) |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme |
1 |
8) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme |
1 |
9) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme |
1 |
10) |
Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme |
1 |
11) |
Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme |
1 |
12) |
Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme |
1 |
13) |
Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme |
1 |