Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş - Bamyan budaları, Dünya Ticaret Merkezi kuleleri, Saddam heykeli; II. Dünya Savaşı sonrası Varşova; Mostar Köprüsü; New York ve Bilbao Guggenheim müzeleri |
|
2) |
Berlin - Brandenburg Kapısı & Reichstag; Prusya Imparatorluğu; sonra Hitler dönemi; II Dünya Savaşı; Duvarın inşası; birleşme sonrası |
|
3) |
Konstantinopolis - Hipodrom & Ayasofya’nın Roma/Hıristiyan; Osmanlı/İslam ve Cumhuriyet dönemlerindeki ritüeller ve anlamları |
|
4) |
Moskova - Çarlık Rusyası’nda Kurtarıcı İsa Kilisesi; Stalin tarafından yıkılması; Sovyetler Sarayı ve 1990 sonrası kilisenin yeniden inşası |
|
5) |
Paris - 1850‘lerde modernizmin başkenti olarak bulvarlarla burjuva kentine dönüşümü; sınıf savaşları; ayaklanmalar |
|
6) |
Konstantiniyye - Külliyeler çevresinde Müslüman kentin oluşumu |
|
7) |
Venedik - San Marco Meydanı; kilisenin hazinesi ve Doğu ile ticaretin sonucunda sanatta ve zanaatta etkileşimler |
|
8) |
Atina - Parthenon’un pagan tapınağı; kilise ve cami olarak serüveni; Elgin mermerleri, müze ve koruma |
|
9) |
1950‘lerde Istanbul’un geniş caddeler açılarak modernizasyonu |
|
10) |
Dubai - küresel kentte yüksek ve ikonik yapı inşa etme arzusu; 1930‘lar New York’u ile karşılaştırma |
|
11) |
Buenos Aires - Plaza de Mayo’da askeri cuntalarla demokratik hükumetlerin görüntüleri; Plaza de Mayo anneleri |
|
12) |
Ankara - Augustus Tapınağı ve Roma’daki yapıları; onların Mussolini döneminde yeniden canlanması |
|
13) |
Washington - mall yönetim yapıları; Vietnam Gazileri Anıtı |
|
14) |
Ein Hud - Filistin zeytinlikleri ve Israil çamları; araziyi kimliklendirmek
Sanatçı işleri: Buren, Christo, Matta-Clark, Spitzer |
|
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek |
1 |
2) |
Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak |
1 |
3) |
İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak |
1 |
4) |
Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme |
1 |
5) |
Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek |
1 |
6) |
Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak |
1 |
7) |
Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek |
1 |
8) |
Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek |
1 |
9) |
Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi |
1 |