DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1201 | Şehir ve Kültür | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Öğrencileri, farklı zamanlarda ve yerlerde sanat, mimarlık ve kent ile iktidar gücü arasındaki ilişkileri düşunmeye sevketmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Genel bir kent kültürü mefhumuna sahip olacaklar, 2-kentlerin sosyal ve kültürel gruplarını kıyaslayıp karşılaştırabilecekler, 3- bütün çepheleriyle karmaşık bir dünya kentleri algısı geliştirmiş olacaklar: sosyal, siyasi, tarihi, mimari, vs., 4- öğrenciler tarihsel gelişmeleri analiz edip eleştirebilirler, 5- farklı uygarlıkları ve kentleri tarihsel bir perspektiften analiz ederler. |
Siyasi, dini, askeri ya da ekonomik iktidarlar değiştikçe yenilenen farklı kentlerin belirli noktalarındaki değişimin izini sürmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş - Bamyan budaları, Dünya Ticaret Merkezi kuleleri, Saddam heykeli; II. Dünya Savaşı sonrası Varşova; Mostar Köprüsü; New York ve Bilbao Guggenheim müzeleri | |
2) | Berlin - Brandenburg Kapısı & Reichstag; Prusya Imparatorluğu; sonra Hitler dönemi; II Dünya Savaşı; Duvarın inşası; birleşme sonrası | |
3) | Konstantinopolis - Hipodrom & Ayasofya’nın Roma/Hıristiyan; Osmanlı/İslam ve Cumhuriyet dönemlerindeki ritüeller ve anlamları | |
4) | Moskova - Çarlık Rusyası’nda Kurtarıcı İsa Kilisesi; Stalin tarafından yıkılması; Sovyetler Sarayı ve 1990 sonrası kilisenin yeniden inşası | |
5) | Paris - 1850‘lerde modernizmin başkenti olarak bulvarlarla burjuva kentine dönüşümü; sınıf savaşları; ayaklanmalar | |
6) | Konstantiniyye - Külliyeler çevresinde Müslüman kentin oluşumu | |
7) | Venedik - San Marco Meydanı; kilisenin hazinesi ve Doğu ile ticaretin sonucunda sanatta ve zanaatta etkileşimler | |
8) | Atina - Parthenon’un pagan tapınağı; kilise ve cami olarak serüveni; Elgin mermerleri, müze ve koruma | |
9) | 1950‘lerde Istanbul’un geniş caddeler açılarak modernizasyonu | |
10) | Dubai - küresel kentte yüksek ve ikonik yapı inşa etme arzusu; 1930‘lar New York’u ile karşılaştırma | |
11) | Buenos Aires - Plaza de Mayo’da askeri cuntalarla demokratik hükumetlerin görüntüleri; Plaza de Mayo anneleri | |
12) | Ankara - Augustus Tapınağı ve Roma’daki yapıları; onların Mussolini döneminde yeniden canlanması | |
13) | Washington - mall yönetim yapıları; Vietnam Gazileri Anıtı | |
14) | Ein Hud - Filistin zeytinlikleri ve Israil çamları; araziyi kimliklendirmek Sanatçı işleri: Buren, Christo, Matta-Clark, Spitzer | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |