Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kısa film çalışmalarına giriş |
|
2) |
Stüdyo ve saha prodüksiyonları |
|
3) |
Film üretim sürecinin departmanları |
|
4) |
Film prodüksiyon departmanları, set düzeni ve iş paylaşımı |
|
5) |
Saha ve stüdyo prodüksiyonlarında görüntü yönetimi, sanat yönetimi ve set ekiplerinin görevleri |
|
6) |
Post prodüksiyon süreçleri. Telecine, online ve offline montaj, effect ve ses studyolarının ayrışan özellikleri ve işlevleri. |
|
7) |
Kısa film yaratım süreci. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma. |
Kısa film projesi tasarlama. Sinopsis hazırlanacak. |
8) |
Öğrenci kısa film projeleri üzerinde çalışma. |
Önceki derste yapılan değerlendirmeleri dikkate alarak sinopsis üzerinde değişiklikler yapmak. Kısa film projesi için senaryo ve photoboard hazırlamak |
9) |
Öğrenci projelerinin çekim öncesi sunumu |
Çekim öncesi sunum hazırlamak |
10) |
Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma. Gerekli ek çekim uygulamaları için tartışma ve yönlendirme. |
Kısa film projesi çekimi. |
11) |
Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma |
Gerekli olması muhtemel ek çekimlerin yapılması |
12) |
Montaj |
Görüntülerin montaj programına aktarılması ve uygun planların seçilmesi |
13) |
Öğrenci projelerinin kaba kurgu sunumları |
Projenin kaba kurgu sunuma hazır hale getirilmesi |
14) |
Kısa film proje sunumları |
Kısa film projesini tamamlamak |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|