Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kısa film çalışmalarına giriş |
|
2) |
Stüdyo ve saha prodüksiyonları |
|
3) |
Film üretim sürecinin departmanları |
|
4) |
Film prodüksiyon departmanları, set düzeni ve iş paylaşımı |
|
5) |
Saha ve stüdyo prodüksiyonlarında görüntü yönetimi, sanat yönetimi ve set ekiplerinin görevleri |
|
6) |
Post prodüksiyon süreçleri. Telecine, online ve offline montaj, effect ve ses studyolarının ayrışan özellikleri ve işlevleri. |
|
7) |
Kısa film yaratım süreci. Öğrenci projeleri üzerinde çalışma. |
Kısa film projesi tasarlama. Sinopsis hazırlanacak. |
8) |
Öğrenci kısa film projeleri üzerinde çalışma. |
Önceki derste yapılan değerlendirmeleri dikkate alarak sinopsis üzerinde değişiklikler yapmak. Kısa film projesi için senaryo ve photoboard hazırlamak |
9) |
Öğrenci projelerinin çekim öncesi sunumu |
Çekim öncesi sunum hazırlamak |
10) |
Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma. Gerekli ek çekim uygulamaları için tartışma ve yönlendirme. |
Kısa film projesi çekimi. |
11) |
Öğrenci proje çekimleri üzerinde çalışma |
Gerekli olması muhtemel ek çekimlerin yapılması |
12) |
Montaj |
Görüntülerin montaj programına aktarılması ve uygun planların seçilmesi |
13) |
Öğrenci projelerinin kaba kurgu sunumları |
Projenin kaba kurgu sunuma hazır hale getirilmesi |
14) |
Kısa film proje sunumları |
Kısa film projesini tamamlamak |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
3 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
3 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
4 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
5 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
5 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
5 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
5 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
4 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
5 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |