ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3112 Görsel Belgesel Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Sınıfta yapılacak film gösterimleriyle öğrencilerin başyapıt niteliğinde belgeselleri tanımaları, analiz etmeleri ve eleştirmeleri amaçlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Belgesel film tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
2. Belgesel filmleri analiz eder, eleştirir ve değerlendirir.
3. Farklı belgesel türlerini tanır ve teorik arka planlarını anlar.
4. Farklı belgesel türlerini karşılaştırmalı olarak okuma becerisini geliştirir.
5. Kişisel projelerde temel belgesel tekniklerini kullanma becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste belgesel film tarihi ve farklı belgesel türleri incelenecektir. Sinema tarihinin başından itibaren ve filmin kurmaca olmayan özellikleri öne çıkarılarak belgesel filmlerin incelenmesiyle başlanacaktır. Belgesel filmin son yıllardaki gelişimi, etnografik film, animasyon belgesel gibi türler ele alınarak incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği.
2) İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) 70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) 90’larda belgesel, Gerçek Acıtır. Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Öğrenci sunumları Ödev 1
8) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
9) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
10) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
12) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
13) Güncel Türk Belgeseli. Final projesi üzerine çalışma.
14) Güncel Türk belgeseli. Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Aufderheide, P. (2007). Documentary film : a very short introduction. Oxford New York: Oxford University Press.
2. Barnouw, E. (1993). Documentary : a history of the non-fiction film. New York: Oxford University Press.
3. Ellis, J. & McLane, B. (2005). A new history of documentary film. New York: Continuum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 25 25
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek