LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3112 | Görsel Belgesel | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Sınıfta yapılacak film gösterimleriyle öğrencilerin başyapıt niteliğinde belgeselleri tanımaları, analiz etmeleri ve eleştirmeleri amaçlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Belgesel film tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 2. Belgesel filmleri analiz eder, eleştirir ve değerlendirir. 3. Farklı belgesel türlerini tanır ve teorik arka planlarını anlar. 4. Farklı belgesel türlerini karşılaştırmalı olarak okuma becerisini geliştirir. 5. Kişisel projelerde temel belgesel tekniklerini kullanma becerisini geliştirir. |
Bu derste belgesel film tarihi ve farklı belgesel türleri incelenecektir. Sinema tarihinin başından itibaren ve filmin kurmaca olmayan özellikleri öne çıkarılarak belgesel filmlerin incelenmesiyle başlanacaktır. Belgesel filmin son yıllardaki gelişimi, etnografik film, animasyon belgesel gibi türler ele alınarak incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği. | |
2) | İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) | Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) | İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) | 70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) | 90’larda belgesel, Gerçek Acıtır. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) | Öğrenci sunumları | Ödev 1 |
8) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Güncel Türk Belgeseli. | Final projesi üzerine çalışma. |
14) | Güncel Türk belgeseli. | Final Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Aufderheide, P. (2007). Documentary film : a very short introduction. Oxford New York: Oxford University Press. 2. Barnouw, E. (1993). Documentary : a history of the non-fiction film. New York: Oxford University Press. 3. Ellis, J. & McLane, B. (2005). A new history of documentary film. New York: Continuum. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |