HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV2516 | Görüntü Sanatları İçin Tasarım | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri grafik tasarımın temel konuları ile tanıştırmayı amaçlar ve bu bilgileri uygulamaya dökmelerine yardımcı olmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Yüksek derece bir grafik tasarım algısına sahip olur. 2) Sektör kalitesinde işler üretebilecek düzeyde grafik program bilgisi kazanır. 3) Grafik tasarım pratiğini ve projelerini daha derinlemesine okur. 4) Pratiğe dökülmüş tasarım işlerinin temel elemanlarını analiz eder. 5) Ekip çalışması becerisi ve alışkanlığı kazanır. |
Bu ders giriş niteliğinde bir grafik tasarım dersi olarak tasarlanmıştır. Grafik tasarımın temel prensipleri, teori, mizanpaj ve kompozisyon, tipografi ve grafiklendirme gibi konular ele alınacaktır. Bunlara ek olarak, öğrencilere sektöre dair gerçek tecrübeler yaşatmak için logo, dergi kapağı, poster, CD / DVD kapağı gibi proje bazlı ve ajans tipi çalışmalar yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin konusu ve amacına giriş. Okuma listesinin gözden geçirilmesi. | |
2) | Genel Bakış: Tasarımın temel prensipleri ve unsurları. Bildiri: Ders programı, tasarımın temel prensipleri ve unsurları, grafik tasarım zaman çizelgesi, kılavuzlar ve öneriler, Gary Hustwit'in Helvetica'sı üzerine okuma. Gösterim: Tipografi, grafik tasarım ve küresel görsel kültür hakkında Gary Hustwit'in Helvetica Helvetica isimli uzun-metraj bağımsız filmi. Film, geniş kullanım alanıyla bir yazı karakterinin (54. doğumgününü 2011'de kutladı) hayatımızı nasıl etkilediğinden bahsetmektedir. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Tipografik tasarım ödevi ( Proje 1A- örnekler, 18 Mart'a kadar) 1. Proje için uygulama, FreeHand MX, kılavuzlar ve öneriler, tipografik anatomi ve unsurlar, düzenleme, tipografik kılavuz and boşluk. | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Tipografik reklam afişi tasarlama ödevi ( Proje 1A-B 25 Mart'a kadar). Proje 1A-B için uygulama. | Xerox kopyaları derse getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda, dikey ya da yatay formatta sunulacak. |
5) | Uygulama/ Son değerlendirme/ Sunumlar ( Proje 1A-B), (10 dakika olacak) Final çalışmaları 35x50 beyaz kartona tek sayfa halinde sunuma getirilmedir. | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Logo & Antet tasarımı ödevi ( Proje 2A). Logo Tasarımı & Antet tasarımı uygulaması / Uygulama. | Taşınabilir bellek için: The Best of Business Card Design pdf Graphic Design - Letterhead & Logo Design pdf Okuma:Logos 180, Lower case 184, Typography 285, Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy. Ek döküman: On White Space: When Less is More 61 Robertson, Keith. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design, Steven Heller. |
7) | Logo & Antet tasarımı ödevi ( Proje 2B) Logo Tasarımı & Antet tasarımı uygulaması / Uygulama / Grup Değerlendirmesi (Proje 2A) | Proje 2A için küçük resimler. Xerox kopyalar halinde getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda dikey ya da yatay formatta sunulacak. |
8) | Uygulama / Final değerlendirmesi / Grup sunumları (Project 2A-2B) (en az 5 dakika). 35x50 tek sayfa, beyaz karton üzerinde hazırlanmalıdır. | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Kitap/Dergi kapağı tasarım ödevi (Proje 3). Kitap ve dergi tasarımına genel bir bakış / uygulama. | Ek döküman: A Designer's Guide to Creativity Pictures, Phonemes and Typography 81 Treib, Marc. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design. Steven Heller Okumalar: Book design 35, Book Cover Design 39, Magazine Design 186 Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy. |
10) | Uygulama / Grup değerlendirmesi (Proje 3), 4 küçük örnek resim. | Xerox kopyaları derse getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda, dikey ya da yatay formatta sunulacak. |
11) | Uygulama/ Son Değerlendime/ Sunumlar (Proje 3). | Okuma: Modern 89-126 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour. |
12) | Reklam için afiş/DVD Kapağı/bilet/VIP kartı vb. tasarım ödevi (Final Projesi a ). Gösterim: Gary Hustwit's Objectified (2009). | Okuma: Posters 247 Music Design 205, Packaging Graphics 228 Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy. Art Deco, Dada, Heroic Realism 127-182 Graphic Style From Victorian to post-modern. Heller, Steven/ Seymour. |
13) | Uygulama/ Final değerlendirmesi/ Grup sunumları (Final Projesi a) (en az 10 dakika). 35x50 tek sayfa, beyaz karton üzerinde hazırlanmalıdır. | Okuma: Late Modern 183-221 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour. |
14) | Uygulama/ Son Değerlendime/ Sunumlar (Final Projesi a). Ticari surfboard/snowboard/ bayrak/billboard/t-shirt tasarımı ödevi (Final Projesi b). | Okuma: Post Modern 221-233 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour Ek dökümanlar: April Greiman: 'Pioneer of Aesthetic Passion' Polledri, Paolo. Graphis Issue 306 Type and Deconstruction in Digital New Era 83 Poynor, Rick. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design, Steven Heller. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Heller, S. & Chwast, S. (2011). Graphic style : from Victorian to new century. New York: Abrams. 2. Shaughnessy, A. (2009). Graphic design : a user's manual. London, U.K: Laurence King. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Livingston, A. & Livingston, I. (2012). The Thames & Hudson dictionary of graphic design and designers. London: Thames & Hudson. 2. Meggs, P. & Purvis, A. (2012). Meggs' history of graphic design. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |