ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2516 Görüntü Sanatları İçin Tasarım Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri grafik tasarımın temel konuları ile tanıştırmayı amaçlar ve bu bilgileri uygulamaya dökmelerine yardımcı olmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yüksek derece bir grafik tasarım algısına sahip olur.
2) Sektör kalitesinde işler üretebilecek düzeyde grafik program bilgisi kazanır.
3) Grafik tasarım pratiğini ve projelerini daha derinlemesine okur.
4) Pratiğe dökülmüş tasarım işlerinin temel elemanlarını analiz eder.
5) Ekip çalışması becerisi ve alışkanlığı kazanır.

Dersin İçeriği

Bu ders giriş niteliğinde bir grafik tasarım dersi olarak tasarlanmıştır. Grafik tasarımın temel prensipleri, teori, mizanpaj ve kompozisyon, tipografi ve grafiklendirme gibi konular ele alınacaktır. Bunlara ek olarak, öğrencilere sektöre dair gerçek tecrübeler yaşatmak için logo, dergi kapağı, poster, CD / DVD kapağı gibi proje bazlı ve ajans tipi çalışmalar yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin konusu ve amacına giriş. Okuma listesinin gözden geçirilmesi.
2) Genel Bakış: Tasarımın temel prensipleri ve unsurları. Bildiri: Ders programı, tasarımın temel prensipleri ve unsurları, grafik tasarım zaman çizelgesi, kılavuzlar ve öneriler, Gary Hustwit'in Helvetica'sı üzerine okuma. Gösterim: Tipografi, grafik tasarım ve küresel görsel kültür hakkında Gary Hustwit'in Helvetica Helvetica isimli uzun-metraj bağımsız filmi. Film, geniş kullanım alanıyla bir yazı karakterinin (54. doğumgününü 2011'de kutladı) hayatımızı nasıl etkilediğinden bahsetmektedir. Ödevler üzerine çalışma.
3) Tipografik tasarım ödevi ( Proje 1A- örnekler, 18 Mart'a kadar) 1. Proje için uygulama, FreeHand MX, kılavuzlar ve öneriler, tipografik anatomi ve unsurlar, düzenleme, tipografik kılavuz and boşluk. Ödevler üzerine çalışma.
4) Tipografik reklam afişi tasarlama ödevi ( Proje 1A-B 25 Mart'a kadar). Proje 1A-B için uygulama. Xerox kopyaları derse getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda, dikey ya da yatay formatta sunulacak.
5) Uygulama/ Son değerlendirme/ Sunumlar ( Proje 1A-B), (10 dakika olacak) Final çalışmaları 35x50 beyaz kartona tek sayfa halinde sunuma getirilmedir. Ödevler üzerine çalışma.
6) Logo & Antet tasarımı ödevi ( Proje 2A). Logo Tasarımı & Antet tasarımı uygulaması / Uygulama. Taşınabilir bellek için: The Best of Business Card Design pdf Graphic Design - Letterhead & Logo Design pdf Okuma:Logos 180, Lower case 184, Typography 285, Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy. Ek döküman: On White Space: When Less is More 61 Robertson, Keith. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design, Steven Heller.
7) Logo & Antet tasarımı ödevi ( Proje 2B) Logo Tasarımı & Antet tasarımı uygulaması / Uygulama / Grup Değerlendirmesi (Proje 2A) Proje 2A için küçük resimler. Xerox kopyalar halinde getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda dikey ya da yatay formatta sunulacak.
8) Uygulama / Final değerlendirmesi / Grup sunumları (Project 2A-2B) (en az 5 dakika). 35x50 tek sayfa, beyaz karton üzerinde hazırlanmalıdır. Ödevler üzerine çalışma.
9) Kitap/Dergi kapağı tasarım ödevi (Proje 3). Kitap ve dergi tasarımına genel bir bakış / uygulama. Ek döküman: A Designer's Guide to Creativity Pictures, Phonemes and Typography 81 Treib, Marc. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design. Steven Heller Okumalar: Book design 35, Book Cover Design 39, Magazine Design 186 Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy.
10) Uygulama / Grup değerlendirmesi (Proje 3), 4 küçük örnek resim. Xerox kopyaları derse getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda, dikey ya da yatay formatta sunulacak.
11) Uygulama/ Son Değerlendime/ Sunumlar (Proje 3). Okuma: Modern 89-126 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour.
12) Reklam için afiş/DVD Kapağı/bilet/VIP kartı vb. tasarım ödevi (Final Projesi a ). Gösterim: Gary Hustwit's Objectified (2009). Okuma: Posters 247 Music Design 205, Packaging Graphics 228 Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy. Art Deco, Dada, Heroic Realism 127-182 Graphic Style From Victorian to post-modern. Heller, Steven/ Seymour.
13) Uygulama/ Final değerlendirmesi/ Grup sunumları (Final Projesi a) (en az 10 dakika). 35x50 tek sayfa, beyaz karton üzerinde hazırlanmalıdır. Okuma: Late Modern 183-221 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour.
14) Uygulama/ Son Değerlendime/ Sunumlar (Final Projesi a). Ticari surfboard/snowboard/ bayrak/billboard/t-shirt tasarımı ödevi (Final Projesi b). Okuma: Post Modern 221-233 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour Ek dökümanlar: April Greiman: 'Pioneer of Aesthetic Passion' Polledri, Paolo. Graphis Issue 306 Type and Deconstruction in Digital New Era 83 Poynor, Rick. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design, Steven Heller.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Heller, S. & Chwast, S. (2011). Graphic style : from Victorian to new century. New York: Abrams.
2. Shaughnessy, A. (2009). Graphic design : a user's manual. London, U.K: Laurence King.
Diğer Kaynaklar: 1. Livingston, A. & Livingston, I. (2012). The Thames & Hudson dictionary of graphic design and designers. London: Thames & Hudson.
2. Meggs, P. & Purvis, A. (2012). Meggs' history of graphic design. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ödev 3 % 30
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 3 20 60
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek