FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV2112 | Stüdyo ve Işık II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste ışığın, açı, parlaklık, kontrast, renk ısısı, yayılma/yoğunlaşma açılarından fotoğrafik imge üzerindeki etkisinin incelenecektir. Dersin amacı sadece fotoğraf çekmeyi değil, fotoğrafik imge oluşturmayı öğrenmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Doğal ışıkla çalışma becerisi gösterir. 2. Stüdyo ışık düzenekleri ile çalışma becerisi gösterir. 3. Mevcut ışığın etkilerini tanımlar. 4. Yansıtmak, filtrelemek, dolgu yapmak, yaymak ve kesmek gibi yollarla ışığı değiştirme biçimleri geliştirir. 5. Kamera flaşı, sıcak ışıklar, stüdyo strobları veya ışık kaynaklarının kombinasyonlarını kullanarak gereken imge için kendi ışığını oluşturur. 6. Işıkla ilgili teorik bilgiyi uygulama ile birleştirir. 7. Fotoğrafik imge oluşturma becerisi gösterir. |
Ders süresince, güneş ışığından insan yapımı çok çeşitli ışık kaynaklarına kadar pek çok ışığın görüntü oluşturmaktaki etkisi araştırılacaktır. Daha sonra bu ışığı, yansıtmak, filtrelemek, dolgu yapmak, yaymak ve kesmek gibi işlemlerle değişikliğe uğratmak üzerine odaklanılacaktır. Mevcut ışıktan yararlanma yollarını iyice kavradıktan sonra, takip eden adım, kamera flaşı, sıcak ışıklar, stüdyo strobları veya ışık kaynaklarının kombinasyonlarını kullanarak gereken imge için kendi ışığımızı oluşturmak olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Lokasyonda Portre. | |
2) | Örnek ışık kullanımı ile fotoğraf analizi. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Ödev değerlendirmesi ve sınıf çalışması. | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Bir fotoğrafçının sahip olması gereken erdemler: Uzmanlaşma, kendini geliştirme, yayın, film-dijital tercihi, ekipman tedariki, kurumlaşma, ilgili izleyici, sabit ekip, bağlantıda olduğu kişi/birimler ( platolar, elektrikçiler, ressamlar, tasarımcılar, stilistler, model ajansları vb.) Form Süreci (İşin tanımı, tasarımdan çekime tamamlanma, çekimi sonraki aşamaları, eklenecek fotoğraflar, basım evindeki olası sorunlar, gazetedeki okazyonları öngörme, sayfa düzenini fotoğrafa aktarma, fotoğrafla kavram ifade etme, fotoğrafçı ile sanat yönetimi arasındaki işbirliği, manipülasyonlar vb.) | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Stüdyo ortamında artistik fotoğraf için gerekli ekranlar ve uygulamalar. | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Reprodüksiyon, box çekimleri, elektronik eşyalar, cam, bira vb. | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Mobilya çekimi, lokasyonlar. | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Ödev değerlendirmesi ve ara sınava hazırlık. | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Fotoğrafın tasarlanması (Fotoğrafla kavram anlatımına odaklanmış tasarım ve bu sürecin uygulama aşamalarına yönelik işler). | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Fotoğrafta kompozisyon. | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Yiyecek ürünleri çekimi. | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Moda çekimi. | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | İç mekan çekimi. | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Final Ödevleri. | Ödevler üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Corbell, T. (2001). Basic studio lighting : the photographer's complete guide to professional techniques. New York: Amphoto Books. 2. Hunter, F., Fuqua, P. & Biver, S. (2011). Light-- science and magic. Waltham, MA: Focal Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 5 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 3 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 1 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 1 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 5 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 4 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 1 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 1 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 2 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 4 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 3 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |