LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4337 | Resim Kuramı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ EYÜCE ŞANSAL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. LEWIS KEIR JOHNSON |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste temel amaç öğrencileri farklı resimlerin ne olduğu, ne anlama geldiği, ne yaptığı ve ne yapabilir hale getirilebileceği üzerine bilinen ve etkili olan kuramsallaştırmalar ile tanıştırmaktır. Bunun sonucu olarak ders, öğrencilere görsel kültürü oluşturan görsel materyali anlama ve değerlendirme konusunda rehberlik yapmayı ve aynı zamanda bir resmi, resimsel işi ya da metni değişik ya da istisnai yapanın ne olduğu hakkında düşünme becerisi vermeyi hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Görüntü ve medya analizinin farklı metodolojik dillerini tanır. 2. Görüntü ve medyanın analiz ve değerlendirmesinin farklı kavramsallaştırmalarındaki amaçları tanır. 3. Görüntü ve medya analizinin kavramsal çerçevesini değiştirme becerisi gösterir. 4. Görüntü ve medya açıklamalarının kavramsal çerçevesini değiştirme becerisi gösterir. 5. Görüntü ve medya değerlendirmesinin kavramsal çerçevesini değiştirme becerisi gösterir. 6. Görüntü ve medyada analize izin vermeyen yanları ayırır. 7. Görüntü ve medyada mantık ve anlamın karmaşıklığına karşılık verir. 8. Analiz ve değerlendirmenin problematiğini yansıtan, yanıtlayan ya da onun ötesine geçen görüntüler üretir. |
Bu ders, görsel öğeleri okumak ve anlamak için bugüne kadar geliştirilen analiz yöntemlerini inceler. Öğrencilerin, görsel kültürümüzün temelini oluşturan farklı mecraları okuma becerisini geliştirmeyi amaçlar. Aynı zamanda, öğrencilerin mevcut görsel üretimlerini sınıfta paylaşarak sunum ve eleştiri teknikleri konusunda ilerlemelerini hedefler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: gerçek, realite ve temsil | |
2) | Form, ikonografi, ikonoloji ve formalizm | Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) | Sanat, tarih, resimler ve ideoloji | Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) | Ödev I | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Semiyoloji ve semiyotik | Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) | Hermenitik ve diskur teorisi | Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) | Vize öncesi tekrar ve Ödev II | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Sanat ve fotoğrafta gerçekçiliği teorize etmek | Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) | Dijital fotoğrafı kuramsallaştırmak | Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) | Ödev III | Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) | Film ve televizyonu kuramsallaştırmak | Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) | Videoyu kuramsallaştırmak | Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) | Yeni medya, websitesi, müzik videosu ve görüntü akışını kuramsallaştırmak | Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) | Tekrar | Okumalar haftalık olarak verilir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Howells, R. (2003). Visual culture. Malden, MA: Blackwell Publishers. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Comer, S. (2009). Film and video art. London: Tate. 2. Manghani, S., Piper, A. & Simons, J. (2006). Images : a reader. London Thousand Oaks: SAGE Publications. 3. Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |