Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Simgesel iletişim:
Barker: Human Communication Processes
King: On the Possibility and Impossibility of a Universal Iconic Communication System
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Roscoe: The Limits of Iconic Communication |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
McLaren: Some Pictorial Symbol Systems for Public Spaces
ISOTYPES a.o.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Sergi gezisi |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Mitchell: Picture Theory: Introduction & The Pictorial Turn |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Meta resimler |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Karşılatırmanın ötesinde: Resim, Yazı ve Yöntem |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Ekphrasis ve öteki |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Ut Pictura Poesis: Abstract Painting and Language |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Film ve televizyon kuramı |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Devam:
Fotoğrafik Araştırma: Dört Vaka İncelemesi |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
13) |
Realizm, irrealizm ve ideoloji: After Nelson Goodman & Conclusion: Some Pictures of Representation |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
14) |
Sonuş ve Final sınavı için değerlendirme |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |