LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3333 | İkonlar ve Semboller | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ EYÜCE ŞANSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere görsel kültür içerisindeki sembol ve ikonların mantığını, işleme şekillerini ve mantığını tanıtmayı hedeflemektedir. Görüntü ve metin arasında ortada olan farklılıkların tanıtılması, özellikle fotoğrafta aynı zamanda edebiyat, film ve resimde sanatçıların bu probleme yaklaşımlarının tartışılmasına zemin oluşturacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kültür içerisinde ikon ve sembollerin matığını ve işlevlerini tanır. 2. Edebiyat, sanat, resim ve özellikle fotoğrata ikon ve sembollere sanatsal yaklaşımı tartışır. 3. Farklı yaklaşımlara dayalı olarak sanatsal üretimleri analiz eder. 4. İkon ve sembollerle ilgili olaralk fotoğrafik deneyler yürütür. 5. Kendi görüntülerinde ve metinlerinde ikon ve sembollerin kültürel etkisini değerlendirir. 6. İkon ve sembollere üzerine inşa edilecek teorik bir çerçeve yapılandırır. |
Bu derste, öğrenciler teorik metinleri tartşır ve sanat eserlerini analiz ederek, aynı zamanda sembol ve ikonlarla ilgili olan bazı fotoğrafik deneyler yapar. Her dersin sonunda bu fotoğrafik deneyleri tartışan öğrenciler bu sayede kendi imgeleri ve metinler arasındaki açık farklılıkların kültürel etkileri üzerinde derin bir anlayış geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Simgesel iletişim: Barker: Human Communication Processes King: On the Possibility and Impossibility of a Universal Iconic Communication System | Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) | Roscoe: The Limits of Iconic Communication | Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) | McLaren: Some Pictorial Symbol Systems for Public Spaces ISOTYPES a.o. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) | Sergi gezisi | Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) | Mitchell: Picture Theory: Introduction & The Pictorial Turn | Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) | Meta resimler | Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) | Karşılatırmanın ötesinde: Resim, Yazı ve Yöntem | Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) | Ekphrasis ve öteki | Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) | Ut Pictura Poesis: Abstract Painting and Language | Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) | Film ve televizyon kuramı | Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) | Devam: Fotoğrafik Araştırma: Dört Vaka İncelemesi | Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) | Realizm, irrealizm ve ideoloji: After Nelson Goodman & Conclusion: Some Pictures of Representation | Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) | Sonuş ve Final sınavı için değerlendirme | Okumalar haftalık olarak verilir. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |