FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3113 | iPhone Fotoğrafçılığı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye iPhone telefonlarının sınırlarının ve çağın doğasına ait gerçekçi bir bakış açısı ve temel sanat bileşenlerinin kuramsal bilgisini temel alarak uygulama deneyimini sağlamayı hedeflemektedir. Dersin kuramsal ve uygulanabilir kapsamında, iPhone arayüzü, netleme, pozlama, flaş kullanımı ve HDR tekniği; kompozisyon, portre ve moda fotoğrafçılığı, fotoğraf işleme, video, aksesuarlar, manzara, sokak ve sanat fotoğrafçılığı dahildir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sanatı alımlama sürecinde yeteneklerini ve vizyonunu geliştirir, 2) iPhone'u fotografik ve videografik bir temsil aracı olarak kullanabilir, 3) Fotoğraf ve video aracının kullanımında ustalaşır, 4) Görsel pratikleri günlük yaşamın bir parçası olarak algılamayı öğrenir, 5) Kuramsal bilgi ve pratik uygulamayı organik birlikle inşa eder, 6) Teknolojinin gelişen süreçlerinden haberdar olur, 7) Yeni medya çağında görsel medyanın konumuyla ilgili yeni perspektifler kazanır. |
Dersin kuramsal ve uygulanabilir kapsamında, okuma, ödev ve dönem projesiyle kazanılan pratik deneyimle birlikte; iPhone arayüzü, netleme, pozlama, flaş kullanımı ve HDR tekniği; kompozisyon, portre ve moda fotoğrafçılığı, fotoğraf işleme, video, aksesuarlar, manzara, sokak ve sanat fotoğrafçılığı dahildir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | iPhone arayüzüne giriş (odaklanma, ışıklama, flaş, HDR) ve aktif katılımlı deneyim. | |
2) | iPhone'da video çekimi ve başarılı fotoğrafların incelenmesi. | |
3) | Portre fotoğrafçılığı. | |
4) | Kompozisyon ve Moda Fotoğrafçılığı: Görsel ögelerin kompozisyondaki kullanımı: Fotoğraf kuramı ve tarihinden iPhone ile günümüz sosyal medya moda fotoğrafçılığına. | |
5) | Fotoğraf düzenleme: Doğal özellikler ve uygulamalar: Profesyonel görünümlü fotoğraflar için foto filtreleri, ipuçları ve püf noktaları. Alternatif yazılım uygulamaları ve bu uygulamaların kullanımı. | |
6) | Video + düzenleme ve aksesuarları. | |
7) | Video için çalışma süreci. | |
8) | Video projesi sunumu ve geri-bildirim. | |
9) | Manzara ve Sokak Fotoğrafçılığında alan kullanımı, ölçüler ve oranlar. | |
10) | Üretim aşamasındaki işler. | |
11) | iPhone sanat fotoğrafçılığı. | |
12) | Final projesi bilgilendirme ve çalışmalar. | |
13) | Final projesi bilgilendirme ve çalışmalar. | |
14) | Değerlendirme ve geri-bildirim. |
Ders Notları / Kitaplar: | Handouts would be given in the class. |
Diğer Kaynaklar: | * The Art of iPhone Photography: Creating Great Photos and Art on Your iPhone (Weil, Bob; Fitz-Gerald, Nicki; 2013). * Smart Phone Smart Photography (Bradford, Jo; 2018). * Art with an IPhone: A Photographer's Guide to Creating Altered Realities (Sloma, Kat; 2016). * Basic Photography: The Guide for Serious Photographers (Langford, Michael; 2010). * Understanding Exposure: How to Shoot Great Photographs with Any Camera (Peterson, Bryan; 2016). * Portrait Photography: From Snapshots to Great Shots (Valind, Erik; 2014). * The Art of Landscape Photography (Hoddinott, Ross; Bauer, Mark; 2015). * New Fashion Photography (Sloman, Paul; 2013). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Uygulama | 6 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Final | 6 | 6 | 36 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 5 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 4 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 4 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 5 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 5 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 5 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 5 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 3 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 4 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 4 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 3 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 5 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | 4 |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. | 5 |