MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5227 | Mimarlık Tarihinde Seçilmiş Dönemler Üzerine Araştırmalar | Bahar | 0 | 3 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Sunumlar ve öğrenci sunumları |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yüksek lisans programında yer almayan belirli bir dönem üzerinde yeni okumalar yapmaktır. Ders bu belirlenen dönemle ilgili meseleler üzerindeki güncel tartışmaları inceler ve öğrencilere ilgili literatür hakkında eleştirel bir perspektif sağlamayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Belirlenen dönemi daha geniş bir sosyopolitik ve kültürel gelişmeler bağlamı içerisinde tanımlayabilirler. 2.Söz konusu dönemi tarihsel ve kronolojik çerçevesi içerisinde tanımak ve kapsamını ilgili terminolojiyi kullanarak eleştirel bir yaklaşımla tartışabilirler. 3.Seçilen dönem içerisinde problem alanları belirleyip onları sorgulayabilir ve özgün bir tartışma üretebilirler. 4.Ele alınan döneme ait mimari üretimlere, bu alanın dinamiklerine yönelik farkındalık kazanırlarlar. |
Bu ders öğrencilerini mimarlık tarihi içerisindeki ilgili döneme dair temel kuramsal metinlerle tanıştıracaktır. Okunan metinler ve sınıfta yürütülecek olan tartışmalar dönemin mimarlık tarihine dair sanatsal ve mimari kültürü, kentsel bağlam içerisindeki mimari üretimleri, görsel ifade biçimlerini, kültürel etkileşimleri de kapsayan geniş bir perspektif sunmayı hedefler. Öğrencilerin dersin konusuna uygun bir araştırma projesi oluşturmaları ve sınıfta sunmaları da beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | Final ödev teslimi. | |
2) | Seçilen dönem üzerine geniş bir sosyopolitik ve kültürel bağlam gözeterek genel bir tartışma. | |
3) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | |
4) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | |
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | |
6) | Öğrenci sunumları-bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | |
7) | İlgili metin tartışması. | |
8) | Ara sınav | |
9) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
10) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | |
11) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | |
12) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | |
13) | Film gösterimi, tartışmalar. | |
14) | Final öğrenci sunumları. | |
15) | Dönem değerlendirmesi. | |
16) | Final ödev teslimi. |
Ders Notları / Kitaplar: | K. Michael Hays. Architecture Theory since 1968. Cambridge: MIT Press, 1998. Bernd Evers, Christoph Thoenes, et al. Architectural Theory from the Renaissance to the Present. Taschen, 2003. |
Diğer Kaynaklar: | Neil Leach ed., Rethinking Architecture :A Reader in Cultural Theory, (New York: Routledge, 1997). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 |
Ödevler | 2 | 12 |
Rapor Teslimi | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 5 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 4 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 5 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 4 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | 3 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. | 4 |